۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۸۸۴۵
با حضور ولایتی؛

چهار کتاب در زمینه تاریخ پزشکی در مشهد رونمایی می شوند

دبیر همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران از رونمایی چهار کتاب در زمینه تاریخ پزشکی با حضور دکتر ولایتی در مشهد خبر داد.
دکتر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی دو روزه تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران امروز 5 خرداد با حضور با حضورآیت الله معصومی، حجت الاسلام احمری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سلطانی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان و جمعی از پژوهشگران و محققان در مشهد آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام سید حسین محتشمی، دبیر همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران درباره فعالیت‌های همایش گفت: دریافت 76 مقاله و 10 پایان نامه از نتایج این همایش بود، پس از داوری تعداد 14 مقاله برای سخنرانی و 40 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند.

 

وی ادامه داد: چهار جلد کتاب در رابطه با تاریخ پزشکی در مراسم اختتامیه همایش با حضور فرهیختگان، اساتید صاحب نظر کشوری و مهمان ویژه همایش دکتر علی اکبر ولایتی رونمایی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کفایه المجاهدیه، نوشته منصور شیرازی در قرن 9، تاریخ دارالشفای آستان قدس رضوی از دوره صفوی تا پایان دوره قاجار با تکیه بر اسناد نوشته سالم حسین زاده سورشجانی، کتاب تاریخ پزشکی نوین مشهد، نوشته غلامرضا آذری خاکستر و کتاب دارالشفای رضوی در گذر زمان، نوشته سالم حسین زاده، الهه محبوب و زهرا فاطمی مقدم کتاب‌هایی هستند فردا رونمایی خواهند شد.

 

محتشمی تصریح کرد: با دعوت اساتید صاحب نظر کشوری سعی کردیم بعد علمی همایش را پررنگ تر کنیم و همچنین با تشکیل میزگرد در رابطه با مطالعات تاریخ پزشکی،ضرورت‌ها و تحولات، سعی در افزایش ارتباط حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی داشتیم.

 

وی در رابطه با بخش جنبی همایش خاطرنشان کرد: با تلاش دست اندرکاران همایش بخش جنبی این همایش از ارزش علمی بالایی برخوردار است که نمونه‌هایی از آن عبارت است از نمایشگاه کتب خطی تاریخ پزشکی، پایان نامه‌ها و کتب منبع علمی در تاریخ پزشکی و همچنین 50 عدد شاسی کتاب‌های تاریخ پزشکی به همت کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی آماده شده و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام محتشمی تصریح کرد: فراخوان این همایش اواخر آبان سال 94 در رسانه‌ها منتشر شد و با توجه به استقبال گسترده علاقمندان کمیته اجرایی مجبور به تمدید مهلت ارسال مقالات شد همچنین در جهت افزایش کیفی این همایش ده‌ها جلسه در تهران و مشهد برگزار شد.

 

دبیر اجرایی همایش با اشاره به این مطلب که اساتیدی که در این همایش حضور دارند از امتیازات علمی آن برخوردار خواهند شد، گفت: آشنایی با فعالیت علمی گذشتگان، آشنای با تمدن علمی، اثبات ریشه دار بودن در علم آفرینی خاصه در مشهد و خراسان و پیوند علمی بین علوم انسانی و علوم پزشکی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

این همایش با همکاری شورای عالی فرهنگی کشور، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دانشگاه آزاد مشهد و دانشکده طب سنتی مشهد به مدت دو روز در مشهد برگزار می‌شود./934/202/ب3

 

 

ارسال نظرات