۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۸۵۸
آیت‌الله دستغیب:

نیاز به تربیت مبلغان در میان مردم همیشگی است

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به نقش علما در هدایت جامعه، نیاز به تربیت مبلغان و راهنمایان برای روشنگری در میان مردم را همیشگی توصیف کرد.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب(ع)، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، ۵ خرداد در دیدار با جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) در تربیت شاگردان و مبلغان دینی گفت: در عصرغیبت امام زمان(عج) برخی چهره‌ها چنین جایگاهی را دارند و مجموعه پربرکت دانشگاه امام صادق(ع) تاکنون توانسته چنین افرادی را تربیت کند که روشنی چشم پیامبر اکرم اسلام(ص) و امامان معصومین(ع) و هدایتگر و راهنما و اسوه پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم کلام خدا است و اصل و اساس دین است، گفت: خداوند به همراه قرآن میزان را که پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و عترت هستند را فرستاده و همه موظف هستند عقاید و اعمال خود را بر آموزه‌های قرآن منطبق کنند تا آنچه که میزان تبیین کرده و از مکتب اهل بیت(ع) نیز تبعیت می‌کند برای آنان آشکار باشد.

 

آیت‌الله دستغیب با تصریح اینکه  پیامبر(ص) راه را نشان دادند و میزان را تعیین کردند، گفت: کسانی که علاوه بر پیامبر(ص) راهنمای مردم هستند همانند کشتی هستند و اگر کسی سوارکشتی شود در امن و امان و اگر  کشتی را رها کند غرق می‌شود پس در جامعه همیشه نیاز به تربیت مبلغان و راهنمایان برای روشنگری در میان مردم وجود دارد.

 

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: ولایت‌پذیری و امانت‌داری حضرت احمدبن موسی(ع) نسبت به برادرشان امام رضا(ع) نشان از شخصیت والای این امامزاده جلیل‌القدر است.

 

وی افزود: این قدر و منزلت و جایگاه از جانب خداوند متعال به این شهید عظیم خاندان نبوت است و به تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با این آستان مقدس ایشان می‌فرمایند که قبله امید و آرامش برای دوستان و خاندان نبوت است./919/101/ب3

ارسال نظرات