۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۹۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب شهید درس شهادت و انتظار است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مکتب شهید درس شهادت و انتظار است، گفت: بعد از چهار دهه از انقلاب عظیم اسلامی تحولات شگرف معنوی، سیاسی، انقلابی و علمی در مدرسه شهادت ایجاد می شود.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره شهیدان فتحعلی و محمدعلی صالحی که در مسجد امام سجاد(ع) آمل برگزار شد با اشاره به این که مجلس شهید در حقیقت در راستای پاسداشت مکتب شهید است، گفت: مکتب شهید درس شهادت و انتظار است که بعد از چهار دهه از انقلاب عظیم اسلامی تحولات شگرف معنوی، سیاسی، انقلابی و علمی در مدرسه شهادت ایجاد می شود.

 

وی با بیان این که شهدا از ما انتظاراتی دارند، افزود: متأسفانه بعضی از واژه های مقدس کوچه بازاری و صوری شد در حالی باید بدانیم مجالس ائمه و شهدا سازندگی بسیاری دارد.

 

استاد حوزه ودانشگاه با تأکید بر این که تمام مجلس ائمه معصومین(ع) و شهدا باید خروجی داشته باشد، افزود: خروجی ما باید این باشد که چه میزانی از دروغ، رشوه و حرام خواری فاصله گرفتیم و به مسائل عمیق و خوب فکر کردیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان آملی ادامه داد: اگر نتوانیم در این گونه مجالس خروجی داشته باشیم طالبان، القائده، داعش و دیگر گروه های تکفیری درست می شود.

 

وی افزود: مجالس امام حسین(ع) ارزش بسیاری داشته و ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از مقام والا و گرانقدر شهدا داشته باشیم.

 

امام جمعه سابق آمل ادامه داد: شهید بر اوج مراتب قرار دارد و دست خاکی ها را می کشد که حضرت علی (ع)، مقداد و سلمان فارسی ها از برکات قرآن کریم به این مراتب رسیدند و از قرآن استفاده صحیح کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: عدم درک درست از قرآن و تعالیم والای آن سبب انحراف انسان می شود که عده ای در همین مسیر جنگ های خوارج و جمل را به راه انداختند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان آملی اظهار داشت:  کج فهمی از قرآن سبب شد که به نام خدا و دین با همدیگر به جنگ و نبرد برخاسته و رژیم صهیونیستی قدرت می گیرد و سیاست های مستکبران ریشه می زند.

 

وی تصریح کرد: فاصله از ولایت حضرت علی(ع) سبب ایجاد گروه های تکفیری شده است که درک نادرست از قرآن کریم آنان را در مسیر جهنم و داعش وامثال آنها با استفاده غلط از قرآن کریم مسیر جهنم را پیش گرفتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در سال 57 نسیم ولایت از سوی مرجع عالیقدر، فقیه عادل و خدا ترس در کشور ایران دمیده شد، افزود: این نسیم ولایت مانند قرآن یک عده ای را به اوج رساند که شهید شدند و عده ای جانباز و آزاده و همه کسانی که در مسیر خدا گام برداشتند باید از وسوسه های دشمن بترسند.

 

وی ادامه داد: آزاده بودن آسان و آزاده ماندن سخت است و انقلابی بودن به داد و فریاد نیست و در اوج عقل در محضر ولایت است و فردی مانند امام حسین(ع) تا آخر ایستاد و همه چیز خود را ازدست داد تا به خواسته خود برسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهید مهمان ویژه خدا است، تصریح کرد: در پرتو نسیم ولایت شهید فردی می شود که عند ربهم یرزقون هستند و قدرت شفاعت دارند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان آملی ادامه داد: در پرتو نسیم ولایت یک عده به شهادت رسیده و به مقامات والایی دست پیدا کردند و عده دیگر دزد و زمین خوارشدند.

 

وی افزود: بعضی از انقلاب و امام بهره بردند و همان شهیدان هستند که وقت خود را خوب استفاده کردند و ولایت را در تمام اعماق وجودشان نهادینه کردند و به آرزوی خود رسیدند./1314/202/ب2

ارسال نظرات