۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۹۱۰

برگزاری مراسم بزرگداشت مقاومت مردمی خرمشهر، دزفول و حزب الله در مشهد

مراسم بزرگداشت مقاومت مردمی خرمشهر، دزفول، حزب الله لبنان و سایر شهرهای جهان اسلام در مشهد برگزار شد.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر(سوم خرداد)، مقاومت مردم دزفول(چهارم خرداد) و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه(پنجم خرداد) با عنوان «خط سرخ» عصر چهارشنبه با حضور جمعی از رزمندگان و اهالی دزفول و خانواده های شهدا و جانبازان در تالار شهر برگزار شد.

 

غلامرضا بصیری پور، فرماندار دوران جنگ دزفول، اندیشمک، شوشتر و کرمان در این مراسم گفت: مقاومت دزفول در دفاع مقدس در سه برهه قابل بررسی است؛ نخست، پیش از عملیات فتح المبین که توپخانه دشمن در نزدیک ترین نقطه به شهر مستقر بود و به راحتی شهر را به توپ می بست.

 

وی افزود: مرحله بعد، پس از عملیات فتح المبین است که به جای توپخانه، از سوی موشک ها بمباران می شد و مرحله سوم هم از سال 66 به بعد که هم موشک و هم بمباران می شد و وضعیت به گونه ای بود که گاهی در یک شب یک خانواده، 22 شهید تقدیم می کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به استقرار 14 لشکر در اطراف دزفول، یادآور شد: جدای از حملات دشمن، تردد نظامیان خودی نیز در شهر وضعیت جنگی ایجاد کرده بودند اما مردم از خدمت به رزمندگان دریغ نداشتند و دزفول در طی هشت سال دفاع مقدس با وجود همه سختی ها و فشارها حتی یک بار هم تخلیه نشد.

 

این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم با حضور آیت الله شیرازی و سایر مسؤولان از چهار کتاب «خرده روایت هایی از شهر آجری»، «خط دوم نبرد»، «آسمان خبری دارد» و «حاج عظیم» رونمایی و از خانواده شهدای مقاومت خرمشهر و دزفول تجلیل شد.

 

گفتنی است، این مراسم با هدف گرامیداشت مقاومت دیروز و امروز جهان اسلام مقابل استکبار جهانی و تأکید بر امتداد خط مقاومت خرمشهر و دزفول به سایر شهرهای جهان اسلام، به همت ستاد مردمی بزرگداشت فتح خرمشهر و مقاومت دزفول با حمایت ستاد فرماندهی کل قوا، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برگزار شد./930/202/ب2

 

ارسال نظرات