۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۲۸۹۱۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

شهدای مدافع حرم ضامن سعادت و سرافرازي انقلاب اسلامي هستند

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خون شهدا ضامن سعادت و سرافرازي انقلاب اسلامي بوده و ايران اسلامي را در مقابل تمام فتنه ها بيمه كرده است، گفت: شهدا و صالحان دين خدا و پيام خدا را ابلاغ كردند و به شهادت رسيدند كه ضامن سعادتمندي يك جامعه باشند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم در ساری، گفت: مهم ترين هدف شهدا احياي دين، ابقاي سنت و رفتن به مسير امامت و ولايت امامان معصوم(ع) بوده است.

 

وی با بیان این که شهادت ريشه در فرهنگ عاشورايي حضرت امام حسين(ع) دارد، افزود: مقام شهدا مقامي عظيم است و خوشا به حال كساني كه شهيد شدند و مردمي که از فيض برکت وجود شهداء برخوردار شدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ادامه راه شهدا، حضور در مسير ولايت است، خاطرنشان کرد: تداوم راه شهدا و حرکت در مسير آنها و نيز تمسک جستن به ريسمان الهي ولايت، همواره دشمن را از هر گونه تعرض و زياده‏ خواهي مأيوس کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، تقويت مباني ديني و ترويج روحيه ايثار و شهادت در جامعه را کليد حل بسياري از مشکلات کنوني جامعه به شمار آورد، گفت: تکريم شهدا و معرفي آنها به نسل جوان به منظور سرلوحه و اسوه‏ عملي قرار دادنشان در همه عرصه‏ هاي زندگي لازم و ضروري است.

 

وی ولايت مداري و بصيرت را از ويژگي هاي ممتاز رزمندگان و شهداي ما دانست و با بیان این که شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندي را به ما آموختند، تصريح کرد: با سرمايه عظيم شهدا توانستيم به اهداف خود در مقابله و مبارزه با توطئه هاي دشمنان بپردازيم و دشمنان را در اهدافشان ناکام بگذاريم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که شهدا در رشادت هايي که آفريدند هدفي جز رضاي خدا نداشتند و از منظر قرآن شهدا از اجري عظيم در برابر خداوند برخوردار هستند، ادامه داد: شهيد براي هميشه زنده است و خداوند نيز بارها در قرآن به زنده بودن شهدا اشاره دارد و وقتي قطره‎ خوني از شهيد به زمين مي‎ريزد به آسمان مي‎رود و بر همه چيز اشراف مي‎يابد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اين‌كه آرامش كنوني جامعه مديون خون شهدا است، خاطرنشان كرد: امروز اگر انقلاب اسلامي ايران زنده و الگو است به بركت خون شهدا است و اگر اين جان‌فشاني‌ها كه بدون هيچ چشم‌داشت مادي و دنيوي صورت گرفت، نبود، اين عزت و افتخار را نداشتيم.

 

وی با بیان این که خون شهدا ضامن سعادت و سرافرازي انقلاب اسلامي بوده و ايران اسلامي را در مقابل تمام فتنه ها بيمه كرده است، خاطرنشان کرد: شهدا و صالحين دين خدا و پيام خدا را ابلاغ كردند و به شهادت رسيدند كه ضامن سعادتمندي يك جامعه باشند.

 

حجت الاسلام طاهری شهيدان را ميراث‌داران واقعي عظمت و سربلندي نظام اسلامي دانست و گفت: بعد از سه دهه از به ثمر نشستن انقلاب، امروز بيش از هر زمان ديگر به روحيه ايثارگري و شهادت‌طلبانه در جامعه نيازمنديم تا در يك حركت جهادگونه انقلاب و مملكت خود را از آسيب‌ها و تهديدات فرهنگي پاك‌سازي كنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهيدان اسلام و انقلاب بودندبودند که همه هستي خود را در راه دين و انقلاب گذاشته‌اند، گفت: جوانان ایران اسلامی با تقدیم خون پاک خود در راه اسلام و قرآن بار دیگر پرچم سرخ شهادت را در نقاط مختلف کشور به اهتزار درآوردند.

 

وی با بیان این که شهدا چراغ راه و نجات انسان‌ها از تاريکي بوده و با رفتن خود به جبهه‌هاي حق عليه باطل پيام‌هاي بسياري به ما داده‌اند، افزود: امروز شهدای مظلوم مدافع حرم الگوی بصیرت و ولایت مداری برای نسل جوان جامعه هستند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهدای مدافع حرم با بصیرت لازم و با شناخت از عاشورای حسینی به همه لذت های دنیا پشت پا زدند و برای دفاع از اسلام، قرآن و دفاع از حرم اهل بیت(ع) و در مقابل دشمنان اسلام ایستادند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که شهیدان به وظیفه خود که دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی بود، به خوبی عمل کردند و به سعادت و رستگاری ابدی دست یافتند، تصریح کرد: اما آن چه که مهم است این است که دیگران بکوشند راه شهیدان را ادامه بدهند و مشوق باشند و اجازه ندهند این راه گم و یا کم‌رنگ شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کم‌رنگ کردن راه شهیدان به خصوص شهدای مدافع حرم تصریح‌کرد: متأسفانه عده ای در داخل و خارج به دنبال خدشه دار کردن این مسیر والا هستند که باید هوشیار بود و فریب این توطئه دشمنان را نخورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در همه خانواده‌های شهدای مدافع حرم روحیه آزادگی و شهادت‌طلبی موج می‌زند، گفت: هر زمان که با هر کدام از این خانواده‌ها دیدار داشته‌ایم ایستادگی، شهامت و مقاومت را در وجود آن ها مشاهده کردیم.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امروز، رسالت سنگینی را بر عهده داریم و چه بسا امروز مصداقی برای جهاد اکبر است؛ در واقع پایدار ماندن در مسیر شهدا، حق، حقیقت و ادامه دادن راه شهدا، جهاد اکبر است.

 

وی با بیان این‌که با تضعیف جبهه مقاومت، حریم حرم‌های اهل بیت(ع) نیز در معرض تهدید دشمنان کوردل واقع می‌شود، یادآور شد: در زمان حاضر همه ملت ایران آماده هستند تا به فرمان رهبر معظم انقلاب در راه دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) جان فشانی کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سوریه مرز اسلامی است و حزب الله نه برای خاک بلکه برای مرزهای اسلامی می‌جنگد، گفت: سوریه یک سکه دو پهلو است که یک روی آن چهره خشن ابوسفیانی صهونیستی که همه کشورهای خبیث علیه دنیای اسلام هستند و چهره دیگر جهاد است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: داعش و النصره و گروه‌های تکفیری فرزند نامشروع صهیونسیم هستند که با وحشیانه‌ترین وضع در روز مبعث پیامبر به سوی شهیدان ما در خان طومان حمله کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه داعش و گروه‌های تکفیری بهانه‌ای برای از بین بردن اسلام ناب محمدی است، اضافه کرد: انشاالله مرزها یکی پس از دیگری فتح خواهد شد و به گفته رهبر انقلاب تا 25 سال آینده چیزی به‌عنوان رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که محور مقاومت که از حضرت زینب(س) شروع شد با هلال شیعی ادامه پیدا کرد و ادامه خواهد داشت، گفت: روزی که صهیونیست ها شعار نیل تا فرات سر می‌داد امروز با شکل گیری محور مقاومت، آمریکا و صهیونیسم تمام دارایی خود را بسیج کردند تا آن را از بین ببرند./950/202/ب2

ارسال نظرات