۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۲۸۹۲۹
حجت الاسلام رجایی نیا مطرح کرد؛

لزوم برگزاری گفت‌وگوهای انتقادی و نوآورانه نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی

رییس انجمن اقتصاد حوزه علمیه با گلایه از دولت گفت: دولت گذشته جمع زیادی از حوزویان را در کارها مشارکت داد، اما دولت امروز که خود برگرفته از حوزه است، چه مقدار از حوزویان در تصمیم گیری های مدیریتی استفاده می کند.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم رجایی نیا، رییس انجمن اقتصاد حوزه علمیه عصر چهارشنبه در همایش ملی «نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی» که در سالن همایش های غدیر در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب، سی سال تلاش کردیم و در جریان این تلاش، نخبگان خوبی تربیت و پرورش یافتند و با توجه به این که انقلاب کردیم، با آسیب هایی در حرکت کشور مواجه بوده و هستیم.

 

وی درباره اهمیت تشکیل اتاق های فکر در عرصه نخبگانی اظهار داشت: امروز نیازمند گفت و گویی انتقادی و نوآورانه در عرصه نخبگان هستیم که باید در قالب اتاق های فکر و مسائل ترویجی بررسی شود.

 

رییس انجمن اقتصاد حوزه علمیه افزود: خلأ موجود در عرصه نبود اتاق فکر است؛ جامعه ما نیاز به شنیدن بسیار دارد و یک طرفه صحبت کردن درد را دوا نمی کند؛ آیا تا کنون صحبت نخبگان را شنیده ایم؛ باید با نگاه نخبگانی، فرهنگ شنیدن را در خود آغاز کنیم و این نشست ها ادامه پیدا کرده و گفت و گوهای انتقادی برگزار کنیم.

 

وی تصریح کرد: باید ایده های نو بیان شود و نیاز امروز ما است و بایستی این مسأله مورد توجه قرار گیرد؛ رهبر معظم انقلاب خواسته هایی را از حوزه داشته اند که نهادهای حوزوی در این راستا کار جمعی نمی کنند.

 

حجت الاسلام رجایی نیا گفت: دولت گذشته جمع زیادی از حوزویان را در کارها مشارکت داد، اما دولت امروز که خود برگرفته از حوزه است، چه مقدار از حوزویان در تصمیم گیری های مدیریتی استفاده می کند؛ از اندیشه نخبگانی حوزه باید در بحث تصمیم گیری استفاده شود./822/پ203/ی

ارسال نظرات