۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۹۳۲
آیت الله ناصری:

لازمه پی بردن به حقایق تهذیب نفس است/رسیدن به مراتب توحید از طریق اهل بیت میسر می‌شود

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه تهذیب نفس را شرط مورد عنایت الهی قرار گرفتن ذکر کرد و گفت: راه رسیدن به مقامات توحیدی و ولایت تهذیب و اخلاق است و رسیدن به این مقام نیز از طریق اهل بیت(ع) میسر می‌شود.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حکیمه راچمن بانوی تازه مسلمان اندونزیایی، مهمان ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بود، شامگاه گذشته این بانوی تازه مسلمان به همراه حجت الاسلام ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار آیت الله ناصری رفته و طی این دیدار ضمن قدردانی از فرصت به وجود آمده برای دیدار با آیت الله ناصری، گفت: برای من مسأله مهم این است که در شرایط کنونی جوامع به چه صورت می‌توان به سمت خدا حرکت کرد.

 

در ادامه آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند مورد عنایت الهی قرار گرفته و به حقایق پی‌ببرند لازمه آن تهذیب نفس است، انسان برای رسیدن به این مراتب باید تهذیب نفس کند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه وظیفه همه بندگان رسیدن به مراتب توحید و ولایت است، تصریح کرد: راه رسیدن به مقامات توحیدی و ولایت تهذیب و اخلاق است و رسیدن به این مقام نیز از طریق اهل بیت(ع) میسر می‌شود.

 

وی رسیدن به مراتب توحید از طریق کلام فلاسفه و حکما را راهی دور برای دستیابی به این مقصود ذکر کرد و افزود: میان حکما و فلاسفه اختلاف وجود دارد ولی اگر شخصی بخواهد به حقیقت توحید دست پیدا کند باید به خانه اهل بیت (ع) برود و از این طریق به مقصود برسد.

 

آیت الله ناصری با اشاره به رابطه میان حکمت و تهذیب نفس، اظهار کرد: حکمت از مراتب توحید ولایی است و متوقف بر تهذیب نفس است و تا زمانی که انسان مهذب نشده و صفات رذیله قلب انسان را گرفته چگونه می‌تواند خداوند بر قلب وی جلوه گر شود، خانه را باید از صفات رذیله جارو کرد و بعد مهمان را به خانه دعوت کرد.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: مراجع زیادی را در عراق و ایران دیدم اما یگانه مرجعی که در عالی ترین رتبه اجتماع را به حق و حقانیت و مراتب توحید و لایت سیر می‌داد حضرت امام خمینی بود و من شاگرد امام خمینی در نجف بودم و ایشان در بین مراجع مثل خورشید درخشان بودند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب پیرو امام خمینی بوده و اهداف ایشان را پیاده می‌کنند.

 

آیت الله ناصری با بیان اینکه اگر شما طالب حق هستید راه رسیدن به حق و حقیقت پیروی از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: توصیه من به شما مطالعه کتب امام خمینی از جمله اسرار الصلاة و اربعین و عمل مطابق آنها است.

 

وی با اشاره به برخی از خصوصیات اخلاقی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: بنده مکرر خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و ایشان شخصیت فوق العاده‌ای دارند، تبلیغ از ایشان و پیروی و تبعیت این بزرگوار وظیفه ما است، رهبر معظم انقلاب ٢٧ سال است که رهبری مملکت امام زمان را در دنیا دارند و از زحمات ایشان است که امروز در اقصی نقاط دنیا همه شیعه را می‌شناسند./202/1304/ب1

ارسال نظرات