۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۸۹۴۱
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

هدایت‌گری سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه نیازمند کار و مدیریت جهادی است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: هدایت‌گری سیاسی و اجتماعی نهاد حوزه علمیه نیازمند کار و مدیریت جهادی و انجام مهندسی فرهنگی دقیق‌تر از سوی حوزه و روحانیت است.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، چهارشنبه شب در جمع طلاب این استان، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسالت حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حضرت آقا نقشه تمدن اسلامی را به مردم و مسؤولان نشان می‌دهند و در این میان وظیفه ما طلبه‌ها را هم هدایت‌گری سیاسی و اجتماعی مطرح می‌کنند ازاین‌رو باید با شناخت نقش و جایگاه حوزه و روحانیت، در پی تحقق این خواسته به حق رهبر معظم انقلاب باشیم.

 

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار با اساتید حوزه علمیه تهران باارزش‌ترین شغل در دنیا را طلبگی دانستند، ادامه داد: در این زمینه آن‌قدر راه روشن است که نیازی نیست تا سخنان حضرت آقا را به گفتمان بگذاریم.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در این راستا نیاز به حرکت جهادی است؛ یعنی باید در عرصه فرهنگ، مهندسی فرهنگی ما دقیق‌تر انجام شود، نیازها را بهتر بشناسیم و به‌روزتر کار کنیم.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید کار و مدیریت جهادی داشته باشیم و در این زمینه نیز به عنایت حضرت ولی عصر (عج) و فضل الهی بیش از گذشته امید داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: اگر در دعای ندبه تدبر کنیم می‌بینیم که ابتدای آن با حمد شروع شده و آخر آن با درخواست رحمت خدا پایان می‌پذیرد و در این دعا آرمان‌های جامعه ظهور مطرح شده و امامت معرفی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام حسن عسگری (ع) نیز در لحظات پایانی عمر بابرکت خویش مطالبی در مورد وجود حضرت ولیعصر (عج) دارند که چه کسانی یاران این حضرت هستند و سپس پاسخ می‌دهد افرادی که اهل قناعت باشند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده و همه باید برای تحقق این شعار وظیفه خود را به درستی انجام دهند، گفت: بر اساس آمار مصرف آب در ایران دو برابر میانگین جهانی است درحالی‌که بارندگی در دنیا به‌طور میانگین 800 میلی‌متر و در ایران 251 میلی‌متر است و از طرف دیگر مصرف آب در دنیا 70 تا 90 لیتر برای هر نفر و در ایران 170 لیتر است.

 

وی تصریح کرد: ما جامعه‌ای هستیم که می‌گوییم «بنفسی انت»، ما قرار است یاران امام زمان (عج) باشیم اما ما به عنوان مدعیان یاری امام زمان (عج) چند آیتم از آیتم‌های یاران امام زمان را داریم؟

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به روایاتی در مورد یاران امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات رسیده یاران آن حضرت در شب اهل تهجدند و در روز چون شیران غرّنده در میدان نبرد حضور دارند، البته میدان نبرد حتماً میدان قتال نیست.

 

وی ادامه داد: حضرت می‌فرماید: «كَيفَ بِكُم إذا فَسَدَت نِساؤكُم و فَسَقَ شَبابُكُم» و بعد از این می‌فرماید: علت این موضوع ترک جهاد از طرف شما است و جهاد هم تنها به معنای نبرد نظامی نیست بلکه یعنی هر آنچه در توان دارید.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: امام راحل می‌فرماید: «زن مربی جامعه است» و از طرف دیگر نیز می‌دانیم که یاران امام زمان (عج) جوان‌ها بوده و شمار یاران سن و سال‌دار امام زمان (عج) اندک است و این جامعه منتظر را باید زنان به عنوان مربیان جامعه تربیت کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند که جنس تولید داخل خریداری شود، بخش اعظم این شیوه خرید در اختیار بانوان است که باید اصول اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه به فرموده رهبری مقوله مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: مدیریت مصرف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای پرهیز از اسراف و تبذیر بوده که باید همه ما در زندگی خود آن را رعایت کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات