۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۲۸۹۶۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی: 

رسالت خطیر روحانیت ترویج اندیشه انقلابی در جامعه است

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است، گفت: روحانیت رسالت خطیری در ترویج اندیشه انقلابی در جامعه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی صبح امروز در همایش اساتید و روحانیان حوزوی شهرهای شمالی استان، با تأکید بر رسالت خطیر حوزه های علمیه در ترویج معارف دینی اظهار داشت: بایستی زمینه بهره مندی حداکثری مردم از برکات معنوی ماه مبارک رمضان را فراهم کنیم.


وی با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت بنا به وظیفه ذاتی خود باید بیشتر از گذشته مردم را با مبانی و اصول این فریضه مهم الهی آشنا کنند و در منبرها اهمیت و لازمه‌ امر به معروف و نهی از منکر را بازگو کنند.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: آنچه که امروز بایستی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه حوزویان قرار گیرد، مسأله تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران است، باید به این حقیقت ایمان داشت که حوزه های علمیه و روحانیت در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارند.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که بایستی از فرصت های تبلیغی و معنوی در دهه پایانی ماه شعبان حداکثر استفاده صورت گیرد، گفت: این روزها فرصتی برای آمادگی روحی و روانی برای درک ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است، حضور بدون معرفت و بصیرت در این میهمانی برکات چندانی برای انسان نخواهد داشت. 


وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: اهمیت تربیت دینی فرزندان در خانواده‌ها به قدری مهم و حساس است که این مسأله با آینده نظام اسلامی ایران ارتباط مستقیم دارد، تلاش امروز رسانه های غربی ترویج افکار و اندیشه های سکولار در زندگی مسلمانان است.


همچنین حجت‌الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب سپاه در سخنانی با تأکید بر التزام عملی به اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی، اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه نیاز اساسی و ضروری جامعه امروز است، در حقیقت سعادت جامعه در گرو ولایت‌مداری مردم قرار دارد.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است، ادامه داد: روحانیت رسالت خطیری در ترویج اندیشه انقلابی در جامعه دارد؛ چرا که تمامی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما در سایه‌ همین اندیشه‌های انقلابی اسلامی بوده است./935/203/ب2

ارسال نظرات