۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۲۹۰۳۹
ولایتی در جمع خبرنگاران؛

تحت تاثیر استکبار و متحدانش قرار نمی‌گیریم/ آمریکایی ها حسن نیت ندارند

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان این که تمامی افعال آمریکا خلاف توقع ما نیست، گفت: ما براساس منافع امت اسلامی و کشور خودمان عمل می‌کنیم و در دفاع از حقوق خود اصرار داریم تحت تاثیر آمریکا و متحدانش قرار نمی‌گیریم.
اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل امروز 6 خرداد در حاشیه همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران در دانشگاه آزاد مشهد و در جمع خبرنگاران درباره شیطنت های اخیر آمریکا  گفت: ما به آمریکایی ها خوش بین نیستیم و در آنها حسن نیت سراغ نداریم.

 

وی با بیان این که اما جمهوری اسلامی ایران همچنان در دفاع از حقوق خود ایستاده و تحت تاثیر القائات آمریکایی ها و وابستگان آنان در منطقه قرار نمی گیرد، افزود:جمهوری اسلامی ایران براساس آنچه که منافع خود می داند عمل می کند.

 

ولایتی با بیان این که تمامی افعال آمریکا خلاف توقع ما نیست، تصریح کرد: ما براساس منافع امت اسلامی و کشور خودمان عمل می‌کنیم و در دفاع از حقوق خود اصرار داریم تحت تاثیر آمریکا و متحدانش قرار نمی‌گیریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این قبیل اقدامات که از سوی نهادهای دانشگاهی صورت می‌گیرد اقدامی مناسب برای احیای طب سنتی است، بیان کرد: طب سنتی در تاریخ پزشکی ایران و جهان اسلام مسبوق به سابقه است و امیدواریم این قبیل همایش‌ها ادامه داشته باشد.

 

وی به نقش ایران در طب سنتی اشاره و تبیین این نقش را مهم ارزیابی کرد و گفت: تبیین طب سنتی بالاترین اقدامی است که باید صورت گیرد تا بتوانیم از کلاهبرداری هایی که در این زمینه به نام طب سنتی انجام می شود؛ جلوگیری کنیم.

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به این که متاسفانه برخی از اعتقادات به حق مردم در زمینه طب سنتی سوء استفاده می کنند، تاکید کرد: تأسیس دانشکده طب سنتی و حضور افراد نخبه و کارشناس در این دانشکده که سابقا طب عمومی را گذارنده اند بهترین راه برای بروز کردن این رشته می باشد.

 

وی بر استانداردسازی داروهای طب سنتی تاکید کرد و گفت: استفاده از داروهای سنتی که از محتویات آن آگاهی لازم وجود ندارد و یا این که دارای تاریخ تولید و مصرف نمی باشند؛ اقدام نادرستی است./934/302/ب3

 

 

 

ارسال نظرات