۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۲۹۰۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

گفتمان امام خمینی منشوری برای وحدت امت اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که امام خميني(ره) منادي وحدت و همبستگي ميان همه مسلمانان بود، گفت: انديشه‌هاي متعالي امام خميني(ره) به عنوان يکي از عوامل مهم تاثيرگذار در نشر، ماندگاري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و صدور دستاوردهاي انقلاب به ساير نقاط جهان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران را ولايت فقيه ناميد و افزود: امام خميني(ره) ولايت فقيه را بزرگترين پشتوانه براي کشور و مردم مي‌دانستند.

 

وي با بيان اين‌که امام خميني(ره) منادي وحدت و همبستگي ميان همه مسلمانان بود، گفت: انديشه‌هاي متعالي امام خميني(ره) به عنوان يکي از عوامل مهم تاثيرگذار در نشر، ماندگاري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و صدور دستاوردهاي انقلاب به ساير نقاط جهان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروز شاهديم با گذشت سال ها از رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران افکار و انديشه‌هاي والاي امام خميني(ره) به حقيقتي هميشه جاري در جهان بشريت به ويژه در جوامع اسلامي تبديل و موجب تحولات شگرفي در جهان اسلام شده است.

 

وی با بيان اين‌که انديشه هاي امام خميني(ره) موجب احياي فرهنگ و هويت ديني ملت ايران شد، گفت: امام خميني (ره) با بينش الهي خود هويت و کرامت انساني را در جهان احيا کرد، امروز ما موظفيم انديشه و افکار والاي امام خميني(ره) به نسل هاي آينده منتقل کنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: آنچه امروز نياز جامعه به ويژه نسل جوان است، تبيين انديشه هاي امام خميني (ره) است در اين راستا مي طلبد هريک از متوليان در حوزه مأموريت خود نسل جوان را نسبت به بيان انديشه هاي امام (ره) آشنا کنند و اين مهم مستلزم برنامه ريزي مشخص و جامع است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نهضت امام خمینی(ره) ابهت ابرقدرت ها را در هم شکست، خاطرنشان کرد: این نهضت عظیم براي ملت ايران عزت و عظمت به ارمغان آورد و با رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري در ادامه راه امام خميني(ره) شاهد دستاوردهاي چشمگير انقلاب اسلامي در حوزه مختلف در سطح جهان هستیم.

 

وی بر تأکید بر نشر افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از درک حرکت و فعاليت‌هاي سياسي امام‌ خميني (ره) عاجز بودند و هرگز نتوانستند حرکت‌هاي سياسي اين امام بزرگوار را حدس بزنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امام خميني(ره) سياستمداري باهوش در عرصه سياست بودند، بيان کرد: اين امام بزرگوار به عنوان يک روحاني و مرجع ديني در عرصه سياست نسبت به همه سياستمداران جهان بسيار متفاوت بود.

 

وی با بيان اين‌که هر عملي که مخلصانه براي خداوند انجام شود نتايج آن عمل در دنيا و آخرت باقي است، بيان کرد: امام‌ خميني (ره) فعاليت‌هاي سياسي، مذهبي و عبادي را با نيت خالص تنها براي خداوند انجام مي‌داد و به همين دليل نتايج کارهاي ایشان در دنيا باقي ماند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: امام راحل يک آرامش خاصي داشتند و اين آرامش در سايه توکل بر خداوند کسب کرده بودند که هر انساني اين آرامش را به طور کامل نداشت، امام اگر چه معصوم نبود اما در همه زمينه ها تا پاي عصمت پيش رفت و اين در همه مراحل زندگي امام خميني(ره) مشاهده مي شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به وصيت نامه الهي سياسي امام خميني(ره) گفت: وصيت نامه امام راحل چشم انداز حرکت براي حال و آينده انقلاب اسلامي است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امام خميني‌(ره) انقلاب را از نظر زمان و مکان وسيع مي‌نگريستند، ابراز داشت: ايشان حرکت انقلاب را در سطحي جهاني و زمان آن را تا ظهور امام زمان‌(عج) ترسيم مي‌کردند

 

وي تاکيد امام خميني‌(ره) بر اصل ولايت فقيه را از ديگر ويژگي‌هاي خط امام‌ عنوان کرد و افزود: ايشان معتقد بودند با پشتيباني از ولايت فقيه کشور و نظام اسلامي آسيبي نخواهد ديد.

 

حجت الاسلام شکریان بيان داشت: امام خميني‌(ره) بالاترين رکن را در نظام اسلام ولي فقيه مي دانستند که در بزنگاه ها و حوادث مي تواند کشتي انقلاب اسلامي را سکانداري کند و انقلاب را از فرو غلتيدن در فتنه ها نجات دهد.

 

وي با بيان اين‌که از نگاه امام خميني‌(ره) قدرت و معنويت ولي فقيه از امام معصوم‌(ع) است، ابراز داشت: امام راحل از اين اهرم براي مقابله با استبداد داخلي و استعمار خارجي نهايت بهره را بردند./950/202/ب3

ارسال نظرات