۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۲۹۰۸۶
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

حرکت در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی نشان دهنده ایمان مسؤولان است

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که حرکت در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی نشان دهنده ایمان مسؤول است، گفت: باید نظارت خداوند را باور داشته باشیم و در برخی امور هزینه‌های کمتری انجام دهیم.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع مسؤولان فریدونکنار، گفت: همه مدیران در دوران مسؤولیت خود باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که در هر شرایطی خداوند ناظر بر اعمال آنها است و اگر به این موضوع اعتقاد و ایمان داشته باشند نیازی به واحد حراست و تشکیل تیم بازرسی نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود به دغدغه های مقام معظم رهبری در مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که حرکت در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی نشان دهنده ایمان مسؤول است، خاطرنشان کرد: باید نظارت خداوند را باور داشته باشیم و در برخی امور هزینه‌های کمتری انجام دهیم.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل کشور هیچ اعتقادی به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی ندارند و همچنان بر عقیده غلط خود پافشاری می کنند، گفت: این تعبیر مهم مقام معظم رهبری کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

 

وی با تأکید بر این که بدون حمایت از تولید داخل نمی توان امیدی به تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی داشت، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالان اقتصاد داخلی می تواند موجب رشد پایه های اقتصادی کشور شود.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که واردات بی رویه سم مهلکی برای اقتصاد است، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم بسیاری از کالاهایی که ظرفیت تولید آن در داخل وجود دارد وارد کشور می شود و این به معنای خیانت به تولید کننده های داخلی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واردات کالاهایی که می توان در داخل کشور تولید کرد، آتش کشیدن اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید از واردات غیر ضروری جلوگیری کرد تا رونق بازار کار شکل گیرد. 

 

وی با بیان این که نباید کشورمان را وابسته دیگران کنیم، گفت: امروز ظرفیت های نهفته ای در بخش های مختلف کشورمان وجود دارد که باید با شناسایی آن ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحریم های 37 ساله غرب علیه ملت ایران نشان داد که ما می توانیم روی پای خود بایستیم و به دیگران وابسته نباشیم، افزود: تحریم ها زمینه خودکفایی کشورمان را در عرصه های مختلف فراهم کرد.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که اولویت اصلی همه مسؤولان برای حل مشکلات باید مسائل اقتصادی باشد، گفت: همان‌ گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اولویت اول کشور مسأله اقتصاد است آن هم نه در قالب حرف و شعار بلکه در قالب اقدام و عمل باید مشاهده شود.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی مسؤولان که با قرار گرفتن در یک جایگاه، خود و خداوند را فراموش می‌کنند، گفت: برخی با به دست آوردن جایگاه و مسؤولیتی دچار مشکلات فراوانی می‌شوند، اگر بر اساس قانون مسؤولیتی را پذیرفتیم باید هویت اسلامی و انقلابی نظام را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که عملکرد و برخورد مسؤولان با ارباب رجوع به گونه‌ای نباشد که هویت اسلامی و انقلابی را در نظام جمهوری اسلامی کم رنگ کند، تاکید کرد: همه کارهای مسؤولان و مردم باید در تبعیت از ولایت باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر نسبت به هدایت‌های رهبری بی توجه باشیم خدمات ارزشی ندارد و مسؤولان نیز باید توجه کنند که در سال اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی شعار ندهند و در حوزه تخصصی خود بهتر از گذشته عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از گسترش بدحجابی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات و هشدارهای داده در این خصوص موضوع بی‌حجابی به‌صورت خزنده‌ای در جامعه در حال پیشرفت است.

 

حجت الاسلام جلالی بی حجابی و ترویج بی عفتی در سطح جامعه را سبب سست شدن بنیان های ارزشی و اخلاقی جامعه دانست و افزود: ادامه روند بد حجابی به یقین زمینه های انحطاط فرهنگی و معنوی را فراهم می کند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، عفاف و حجاب را ارزشی والا برای زنان دانست و با بیان این که تأکید اسلام به رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان نشان دهنده توجه ویژه اسلام به نقش زن در جامعه است، تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب اسلامی سبب رشد و تکامل جامعه خواهد شد.

 

امام‌جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مشکلات و معضلات شهری چیزی نیست که دوباره بیان شود، افزود: از مسئؤولان انتظار می‌رود معضلات شهر مانند بیمارستان، بندر، کمربندی، مسائل عمرانی و کشاورزی فریدونکنار را یکی پس از دیگری رفع کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات