۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۰۸۹
با هدف تجلیل از روحانیان معمر؛

همایش «هادیان نور» در خراسان شمالی برگزار شد

همایش هادیان نور به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با هدف تجلیل از روحانیان معمر در مرکز خراسان شمالی برگزار و در آن از 104 روحانی معمر و از کارافتاده این استان تجلیل شد.
حجت الاسلام امیری- مسؤول مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، همایش هادیان نور به منظور تجلیل از روحانیان معمر استان در بجنورد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمد امیری، مسؤول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی در این همایش، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیان معمر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: این روحانیان برای سال‌ها در راستای هدایت مردم و گسترش آموزه‌های اسلامی در جامعه تلاش کرده و اکنون که از کارافتاده شده‌اند، وظیفه انسانی و اسلامی اقتضاء می‌کند تا از آن‌ها دست‌گیری شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از روحانیان معمر بیش از نیم‌قرن بدون دریافت خدماتی خاص و یا شهریه در شهرها و روستاهای استان زحمت کشیده‌اند، اضافه کرد: اکنون تکریم، بزرگداشت و تجلیل از این روحانیان کمترین کاری است که می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: این روحانیان در تمام سال‌های فعالیت دینی و تبلیغی حقوقی دریافت نکرده و برای کسب رضای خداوند در راستای نشر و ابلاغ آموزه‌های دینی در جامعه تلاش می‌کردند اما اکنون که پا به سن گذاشته و توان کار کردن ندارند باید از آن‌ها حمایت‌های مادی و معنوی لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به مشکلات و نیازمندی‌های روحانیان معمر و خانواده روحانیان مرحوم و از کارافتاده، خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در حد توان خود برای ارائه خدمات بیمه سلامت و تکمیلی به این بزرگواران تلاش می‌کند اما نیازها و کاستی‌های موجود در این بخش بسیار زیاد است.

 

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به روحانیان شیعه و سنی به صورت یکسان و عادلانه خدمات ارائه می‌دهد، اضافه کرد: در سطح کشور نیز به برکت نظام اسلامی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای رفع مشکلات و نیازهای روحانیان شیعه و سنی به صورت مساوی تلاش کرده و هیچ فرقی در ارائه خدمات به روحانیان شیعه و سنی وجود ندارد.

 

مسؤول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی اظهار کرد: این روحانیان به واسطه کهولت سن و بیماری، با مشکلات متعددی روبرو هستند و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز اگرچه در حد توان خود به آن‌ها کمک می‌کند اما نمی‌تواند تمامی نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس وظیفه انسانی و اسلامی همه باید به فرد از کارافتاده کمک کنند حال آنکه در مورد روحانیان معمر باید این نکته را در نظر داشت که این بزرگواران تمام عمر خود را در راه گسترش و اعتلای اسلام صرف کرده‌اند و اکنون جامعه اسلامی وظیفه مضاعف دارد که برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کند.

 

حجت‌الاسلام امیری در ادامه با اشاره به خدمات این مرکز به روحانیان معمر در طول سال، اظهار کرد: در طول سال طرح تکریم معمرین از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اجرا شده و با سرکشی از روحانیان معمر، با اهدای هدایایی از آن‌ها دلجویی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در طرح مزبور افزون بر بازدید، سرکشی و تکریم روحانیان معمر، وضعیت زندگی آن‌ها نیز بررسی شده و اگر مشکلی داشته باشند تلاش می‌شود تا این مشکلات در حد توان مرتفع شود.

 

حجت‌الاسلام امیری در خاتمه با اشاره به اینکه در همایش هادیان نور استان خراسان شمالی از 104 روحانی معمر و یا خانواده روحانیان مرحوم و یا از کارافتاده تجلیل می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد 74 روحانی معمر هستند و 31 نفر از آن‌ها نیز مرحوم و یا از کارافتاده شده‌اند که در این همایش از خانواده‌های آن‌ها تجلیل می‌شود.

 

گفتنی است، همایش هادیان نور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی خراسانی، عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و شمار دیگری از روحانیان و مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد./202/9314/ب2

ارسال نظرات