۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۲۹۰۹۹
کارشناس مسائل مذهبی:

تداوم و ادامه مسیر انقلاب اسلامی نیازمند روحیه جهادی است

حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که برای تداوم و ادامه مسیر انقلاب اسلامی نیازمند روحیه جهادی هستیم، گفت: تنها راه مقابله با قاعده نظم نوین جهانی که غربی ها به دنبال پیاده کردن آن و نفوذ در اندیشمندان و متفکران جهان هستند، قاعده روحیه جهادی انقلابی است و هیچ راه دیگری وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام موسویان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با استکبار ستیزی و مقابله با جریان کفر، گفت: در آیه شریفه "و انتم الاعلی" خداوند سقف تمام جریان های فکری و فرهنگی و جامعه جهانی و مدیریت جهانی را برای مسلمانان خواسته است، ولی متاسفانه برخی نمی خواهند به این موقعیت برسند و در مقابل دشمنان اسلام کوتاه می آیند.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: در مقابل کافران ذره ای سستی و کوتاهی نکنید و آن ها را دعوت به صلح نکنید که شما برتر هستید و همه چیز به دست خدا است و هرگز نترسید که حتما کار شما نتیجه دارد و برکت به شما روی می آورد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: خداوند کریم حیات دنیایی کسانی که می ترسند و در مقابل دشمنان کوتاه می آیند را مثل بازی معرفی می کند و می فرماید اگر ایمان بیاورید که نجاتتان در روحیه جهادی است و پای آن بایستید هر چه بخواهید به شما می دهیم، عده ای از ثروتمندان با افرادی که روحیه جهادی دارند مخالفت می کنند که چرا اجازه نمی دهید ما با دنیا تجارت کنیم.

 

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: طبق آیات قرآن اگر جلوی ثروتمندان را بگیرید و اموالشان را از آن ها بگیرید کینه آن ها زیاد می شود، پس شما روحیه جهادی خود را حفظ کنید ولی نگذارید کینه آن ها در صحنه بیاید که مانع نظام دینی شما می شوند، از معاملات دنیوی بیرون بیایید و در راه خدا انفاق کنید، برخی بخل می ورزند که در این صورت به خودشان ضرر رسانده اند.

 

وی بیان داشت: هر چه از مال و ثروت دنیایی داشته باشیم باز هم فقیر خدا هستیم، اگر خدا را داشته باشیم همه چیز داریم و اگر خدا را نداشته باشیم هیچ چیز نداریم، اگر به روحیه جهادی پشت کنید خداوند عده ای را جایگزین شما می کند که اهل جهاد باشند، امروز حزب الله افرادی با روحیه جهادی قوی هستند که بسیار مصمم و ثابت قدمند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مقام معظم رهبری خطاب به فرماندهان سپاه فرمودند که اگر شما در صحنه بیایید کار زودتر انجام می شود ولی فکر نکنید که اگر نیامدید کار روی زمین می ماند، کار پیش می رود شما باید بیایید از برکت آن استفاده کنید.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: خوشبختانه نسل جدید ما اگر از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر نباشند پایین تر نیستند، تنها راه مقابله با قاعده نظم نوین جهانی که غربی ها به دنبال پیاده کردن آن در جهان و نفوذ در اندیشمندان و متفکران تمام کشورها برای رسیدن به این قاعده هستند، قاعده روحیه جهادی انقلابی است و هیچ راه دیگری وجود نخواهد داشت.

 

وی در پایان گفت: اگر خط مشی ما قرآن است پس باید طبق آن پیش برویم و سیاست خود را جلو ببریم و کاری به جریان های راست و چپ نداشته باشیم، طبق آیات قرآن ما برای ادامه و تداوم مسیر انقلاب اسلامی به روحیه ای نیاز داریم که همان روحیه جهادی است./302/869/ب1

ارسال نظرات