۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۲۱۱
آیت‎الله مظاهری: 

آماده بودن برای مرگ، آینده‎نگری است

حضرت آیت‎الله مظاهری گفت: برای کسی که خوب است، سکرات مرگ وجود ندارد، کسی که شیعه واقعی باشد، تحت لوای حضرت امیرمؤمنان(ع) می‎رود، ما باید علاقه به مرگ پیدا کنیم و باید آینده‎نگر باشیم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله حسین مظاهری، در سخنرانی هفتگی خود که پنجشنبه شب در مسجد حکیم برگزار شد، گفت: اگر کسی شیعه واقعی باشد از آتش دور میشود، تحت ولایت امام علی(ع) نزد حوض کوثر میرود و به دست یکی از اهلبیت(ع) از حوض کوثر مینوشد.

 

وی ادامه داد: برای کسی که خوب است، سکرات مرگ وجود ندارد، کسی که شیعه واقعی باشد، زیر لوای حضرت امیرمؤمنان(ع) میرود، ما باید علاقه به مرگ پیدا کنیم و باید آیندهنگر باشیم، باید برای برزخ و آینده و خوشحالی اهلبیت(ع) کار کرده باشیم، سختترین مواقع است برای کسی که کار نکرده باشد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جهان پس از مرگ و ویژگیهای آن، افزود: چشمها تیزبین میشود و میبیند که خبری نیست که نیست و آن جهنم برزخی در جلویش است و اکنون است که بیفتد در جهنم، پیامبر اکرم(ص) میفرماید قبر یا شعبهای از باغهای بهشت است، یا حفرهای از حفرههای جهنم است.

 

رییس حوزه علمیه ابراز کرد: بدانید که آماده شدن برای لحظه مرگ کار میخواهد، ما باید در روز چندین بار به یاد مرگ بیفتیم، نباید نسبت به مرگ مأیوس شویم، به اندازهای برای انسانهای بد مشکل است که مانند این است که با قیچی وی را ذره ذره کنند، در روایات دیگر دارد که مردن و سکرات مرگ به اندازهای مشکل است که از آسمان به زمین بیفتد و باید به فکر مرگ باشیم.

 

وی با بیان این حدیث که «یا حارث همدان من یمت یرنی»، خاطرنشان کرد: باید یقین داشته باشیم که در هنگام مرگ امیرمؤمنان(ع) برای دیدار ما میآید، امام علی(ع) برای مردن هر کسی میآید، اما یک بار با خوشحالی میآید و با تشریفات میآیند اما یکبار هم با غضب میآید.

 

حضرت آیتالله مظاهری با بیان خاطرهای از حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حضرت امام(ره) ما را درباره این که در هنگام مرگ امام علی(ع) برای دیدار ما را نصیحت میکردند و هنگامی که درباره ویژگیهای حالشان عوض میشود و میگفتند وای به کسی که امام علی(ع) با حالت غضب فرد را دیدار کنند./202/914/ب1

ارسال نظرات