۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۲۹۲۲۹
مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي:

حمایت از مظلومان با سیاست سلطه طلبان سازگاری ندارد

حجت الاسلام شريعتي تبار با بیان این که حمایت منطقی و قرآنی ما از مظلومان عالم با سياست هاي سلطه طلبانه مستکبران ناسازگار است، گفت: امام خمینی با آوردن حدیث ثقلین در مقدمه وصیت نامه خود این هشدار را به ما داده اند که راه استمرار و استحکام نظام اسلامی تا ظهور امام زمان تمسّک به دو ثقل قرآن و ولایت است.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مشهد، مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي جمعه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: تشکیل حکومت جهانی و اسلامی از باورهاي قطعي قرآني و حديثي ما است که روزي با ظهور امام زمان(عج) اسلام بر کل عالم استقرار پيدا مي کند و در شرق و غرب عالم آدمی باقي نماند جز اين که به کلمه «لااله الاالله» معتقد شده باشد.

 

حجت الاسلام شريعتي تبارتصریح کرد: این اصل مسلم و قطعي قرآني است و مفسّران اهل سنت نیز برآن صحّه گذاشته اند که روزی می رسد پرچم لااله الاالله محمد رسول الله و علي ولي الله برفراز همه ابعاد جهان به اهتزاز در می آید.

 

پیام حديث ثقلين در وصیت نامه امام خمینی

خطيب حرم مطهر رضوي با بیان این که امام خمینی(ره) در مقدمه وصيت نامه سياسي ـ الهی خود حديث ثقلين را بيان کرده اند، عنوان کرد: پیام مقدمه وصیت نامه امام راحل این است که ملت ايران و مسؤولان نظام آگاه باشد که راه انقلاب، راه عزّت و استحکام و استمرار این نظام اسلامی تا ظهور امام زمان تمسّک به دو ثقل قرآن و ولایت است.

 

حجت الاسلام شريعتي تبار خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) به طور مکرر بر حدیث ثقلین تأکید کرده اند که من از میان شما می روم و دو گوهر گران بها در میان شما به جای می گذارم؛ قرآن و اهل بیت، که اگر به این دو تمسّک جویید گمراه نخواهید شد و این دو از هم جدایی ناپذیرند تا روز قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد خواهند شد.

 

مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي ابراز کرد: متأسفانه امروز می بینیم کسانی را که به اسم اسلام بر مسند حکومت اسلامی تکیه زده اند و با قرآن و اهل بیت چه می کنند.

 

وی با اشاره به آیه 55 سوره نور گفت: خداوند به مؤمنان صالحي که به لوازم ايمان پایبند هستند و با تمام وجود پاي اعتقادات خود ايستاده اند، وعده داده است که آنان را خليفه خود در زمين قرار می دهد، روزی خواهد آمد که دین شما در زمین تمکّن و استقرار پیدا می کند و مستبکران و ستمگران دیگر نمی توانند بر دینداران مزاحمت ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام شريعتي تبار تصریح کرد: ده ها آيه قرآني اين حقيقت را مورد تأييد قرار داده اند همچنین در کتاب هاي آسماني اين سنّت قطعي مطرح شده است که سرانجام زمين را بندگان صالح به ارث مي برند.

 

مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با تکیه بر این آموزه های قرآنی فرمودند: «مسلمانان قطعا جبهه کفر و استکبار را شکست خواهند داد».

 

ناسازگاری حمایت از مظلوم با سیاست مستکبران

امام جمعه سابق تربت حيدريه بیان کرد: جنگ و دعواي اصلي استکبار و آمريکای جهانخوار با ما بدون تردید مکتب و ايدئولوژي ما، فرهنگ قرآني و اسلامي ما و نهج البلاغه ما است که فرياد مي زند دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيد.

 

حجت الاسلام شريعتي تبار ابراز کرد: این منطق و حمایت ما که براساس آموزه هاي قرآن نسبت به مظلومان عالم؛ مظلومان آواره فلسطين، مظلومان تحت بمباران هاي دشمن در یمن احساس مسؤولیت می کنیم با سياست هاي سلطه طلبانه آن ها مطابق نيست.

 

مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي تصریح کرد: پروردگار ما الله است و ما می خواهیم تحت حکومت و زير پرچم خدا زندگی کنیم که این از نظر جبهه استکبار جرمی نا بخشودنی است اما طبق وعده الهی روزی می رسد که اینان در زمین هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

وی انقلاب اسلامی را نمونه ای ارزشمند در راستای برپایی حکومت جهانی امام زمان(عج) دانست و گفت: امنیتی که امروز در کشور ما در پرتو مجاهدت رزمندگان اسلام، مدافعان حرم، سربازان گمنام امام زمان(ع)، حضور مداوم مردم در صحنه و مدیریت ولایت فقیه برقرار است، نعمت مهم و بزرگی است.

 

حجت الاسلام شريعتي تبار با اشاره به اینکه ظهور حضرت مهدی(عج) فضایی ایجاد می کند که خوف و ترس از زندگی بشر رخت برمی بندد و امنيت برقرار می شود، متذکر شد: طبق کلام قرآن از شاخصه های حکومت امام زمان(عج) استقرار امنیت است  که در فضاي حاکميت دين و مدیریت صالحان بندگان خدا، شرک از صحنه زندگی بشر زدوده می شود.

 

مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي خاطرنشان کرد: امینت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و به بیان قرآن کریم انسان قدر دو نعمت سلامتی و امنیت را نمی داند مگر آن ها را ازدست داده باشد./201/1308/ب1

ارسال نظرات