۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۲۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

قرآن و عترت، محور وحدت امت اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: قرآن و عترت، محور وحدت امت اسلامی هستند؛ مادامی که این دو سرمایه گران‌بها در دست امت اسلامی باشد، جلوی انحراف‌ها و تندروی‌ها گرفته می‌شود و اگر از آن فاصله گرفتیم، تفرقه و چنددستگی ایجاد خواهد شد.
بزمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنگره «سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» که امروز در راسک برگزار شد، گفت: قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) دو سرمایه گران‌بهایی هستند که در دست امت اسلامی به امانت سپرده شده و باید از آن پاسداری کرد، چرا که دوری از آن، موجب انحراف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قرآن و عترت از یکدیگر جدا شدنی نیست، اظهار کرد: ترویج فضایل اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی موجب جلوگیری از انحرافات دینی و باورهای غلط برخی گروه‌های تکفیری می‌شود؛ کسی که با اهل بیت انس داشته باشد، گرفتار افراط و تفریط نمی‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت الهی، کشتی نجات بشریت و نیز ریسمان یاری خداوند هستند که نجات بشریت از مشکلات و فجایع دنیوی را تضمین می‌کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت زبان شعر در بیان فضایل اهل بیت(ع)، عنوان کرد: در زمان پیامبر مکرم اسلام شعرایی بودند که فضایل حضرت محمد(ص) را بیان می‌کردند و پیامبر(ص) در توصیف حسام ابن ثابت فرمودند «ای حسام، تا زمانی که تو برای ما اهل بیت(ع) شعر می‌گویی و فضائل ما را نقل می‌کنی به روح خدا اتصال  داری»، که این خود نشان دهنده اهمیت و ارزش شعرای اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند است.

 

حجت‌الاسلام بزمانی بیان کرد: گاهى سرودن چند بيت شعر كه به پند و اندرز پرداخته و یا صفات و کرامات اهل بیت(ع) را توصیف می‌کند، چنان تحولى را در درون مخاطب ایجاد می‌کند که شاید با سخنرانی و یا مطالعه کتب به‌دست نمی‌آمد.

 

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مشترک موجب تقویت وحدت و همدلی شیعه و سنی می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این کنگره در شهرستان مرزی راسک، آن هم با محوریت سرمایه‌های دینی و مذهبی قابل تقدیر است چون باعث وحدت مذاهب می‌شود./203/831/ب1

ارسال نظرات