۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۲۹۳۶۷
مدیرکل تبلغیات اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

ثبت و فعالیت ۲۰۰ مؤسسه قرآنی در خوزستان

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به استعدادهای برتر استان خوزستان در فعالیت های قرآنی از ثبت و فعالیت 200 مؤسسه خبر داد.
حجت الاسلام بلک ، مدير کل تبليغات اسلامي استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان در محفل قرانی به سوی شهر خدا که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان و در اهواز برگزار شد، با خیرمقدم گویی به فعالان قرآنی و حضور این عزیران را نشان دهنده اشتیاق به محافل قرآنی برشمرد و افزود: امیدواریم با چنین تجمعاتی به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که امام رضا(ع) فلسفه وجود روزه در ماه مبارک رمضان را نزول قرآن دانستند، تصریح کرد: شرافت ماه رمضان نخست به نزول قرآن و سپس روزه داری که ادب این ماه شمرده می شود، می باشد.

 

حجت الاسلام بلک با گرامی داشتن یاد استاندار سابق خوزستان که طرح های قرآنی در سال گذشته به اهتمام وی آغاز شد، گفت: این که دستگاه ها و کارگزاران جمهوری اسلامی ماه مبارک رمضان را رویدادی ویژه در تاریخ فعالیت خود ببینند، بسیار مهم است و ادامه دادن فعالیت های قرآنی از سوی مسؤولان مورد نیاز است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان برخی از فعالیت های مرتبط با این ماه را تقدیر از حفاظ قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: در آزمون حفظ قرآن کریم که ماه گذشته در استان برگزار شد بیش از 300 نفر شرکت کننده حضور داشتند و حفاظ کل استان که بیشتر آن را خواهران تشکیل می دهند قابل ستایش و تمجید است.

 

استاد دانشگاه اظهارداشت: بیش از ۲۰۰ مؤسسه قرآنی در خوزستان با امکانات و اهتمام خود به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند و در بسیاری از روستاها خانه های قرآن وجود دارند که فقط به امور خاص خود که همانا فعالیت های قرآنی است اشتغال دارند.

 

وی با بیان این که مؤسسه های قرآنی استان به امور تخصصی و برگزاری دوره های مربیگری می پردازند، گفت: شاغلان و مسؤولان آنها دارای مدارک عالی تحصیلی و با امکانات شخصی به فعالیت می پردازند.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: استان خوزستان در زمینه های قرآنی بسیار بااستعداد است و بسیاری از فعالان قرآنی در جلسه های خانگی و مسجدی رشد و راه درست را پیدا کردند و قاریان قرآنی استان قابل مقایسه با دیگر قاریان نیستند.

 

حجت الاسلام بلک در پایان به برگزاری مرتّب جلسه های شورای توسعه قرآنی استان در سال 95 اشاره و اظهار داشت: مصوبات و نیاز فعالیت های قرآنی در این جلسات مورد توجه قرار گرفت./9456/202/ب2

ارسال نظرات