۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۳۷۳
با موضوع «نفوذ»؛

جشنواره سراسری کاریکاتور کشور به میزبانی خراسان شمالی آغاز شد

هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور کشور با موضوع نفوذ به همت حوزه هنری خراسان شمالی و با شرکت هنرمندانی از سراسر کشور از امروز در بجنورد آغاز شد.
وحید نمازی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عصر امروز آیین رونمایی از آثار نقاشی و پوستر هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور کشور در بجنورد با موضوع نفوذ برگزار شد و این جشنواره به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون شش دوره جشنواره سراسری کاریکاتور در استان برگزار شده است، افزود: خراسان شمالی در سال 91 دومین استان و در سال 92 نیز نخستین استان منتخب جشنواره سراسری کاریکاتور بود.

 

وی با بیان اینکه امسال هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع نفوذ برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و هنرمندان سراسر کشور تا شهریور فرصت دارند آثار خود درباره موضوع نفوذ را به حوزه هنری خراسان شمالی ارسال کنند تا در شهریورماه با انتخاب آثار برتر و برگزاری اختتامیه از صاحبان آثار برتر تجلیل شود.

 

نمازی با اشاره به رویه انتخاب موضوع در جشنواره سراسری کاریکاتور، اظهار کرد: مسائلی چون لزوم افزایش جمعیت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و غیره از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی هستند که در سال‌های گذشته به عنوان موضوع جشنواره سراسری کاریکاتور انتخاب شده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه نفوذ دشمنان نیز یکی از این دغدغه‌ها است، خاطرنشان کرد: با صلاحدید کارشناسان امسال این موضوع برای جشنواره سراسری کاریکاتور انتخاب شده تا هنرمندان بتوانند با استفاده از زبان هنر از کیان کشور و نظام اسلامی در برابر نفوذ دشمنان حراست و مراقبت کنند.

 

نمازی اضافه کرد: در عرصه کاریکاتور اساتیدی چون بهمن عبدی، مسعود ضیایی، عباس ناصری و سایر بزرگان به همراه جوانان فعال در این عرصه بار این هنر را به دوش می‌کشند.

 

وی در ادامه از راه‌اندازی خانه کاریکاتور در خراسان شمالی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای هنرمندان کاریکاتوریست خراسان شمالی، در آینده‌ نزدیک خانه کاریکاتور استان به منظور پیشرفت و ساماندهی بهتر این هنرمندان در خراسان شمالی راه‌اندازی خواهد شد.

 

نمازی تصریح کرد: با توجه به برگزاری جشنواره‌های مختلف کاریکاتور به میزبانی خراسان شمالی و خلق آثار فاخر از سوی هنرمندان این استان در جشنواره‌های گوناگون، اکنون خراسان شمالی به یکی از قطب‌های اصلی کاریکاتور در کشور تبدیل شده و باید از این ظرفیت برای دست‌یابی به اهداف متعالی استفاده شود.

 

محمود ثمینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به ارزش و جایگاه کار هنرمندان، اظهار کرد: ترویج مناسب فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از فیلم و یا یک اثر هنری بسیار بیشتر از سخنرانی و خطابه تأثیر دارد.

 

وی اضافه کرد: انتقال انتقادها و کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی به مسؤولان نیز کار بسیار ارزشمندی است که هنرمندان آن را انجام می‌دهند به‌گونه‌ای که هنری چون کاریکاتور می‌تواند با زبان انتقادی و شیرین، بسیاری از کج‌روی‌ها و کاستی‌های موجود در جامعه را اصلاح کند.

 

ثمینی همچنین با اشاره به انتخاب موضوع نفوذ برای هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور، تصریح کرد: هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری باید مراقب باشند خود آن‌ها هدف نفوذ دشمنان قرار نگیرند چراکه در چنین صورتی آثار آن‌ها نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و ارائه این آثار در بین مردم نتایج نامناسبی را در پی خواهد داشت.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از پوستر هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور کشور و آثاری از هنرمندان استانی رونمایی و از چند هنرمند کارتونیست خراسان شمالی نیز با اهدای هدایایی قدردانی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات