۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۴۰۱
تولیت حوزه علمیه امام حسین:

جایگاه عالم بالاتر از هزار عابد است

تولیت حوزه علمیه امام حسین گفت: جایگاه عالم بالاتر از هزار عابد است چراکه عالم و روحانی هزاران عابد را تربیت می‌کند، بنابراین مردم علما را احترام گذارند تا سعادت دنیا و آخرت را کسب کنند.
مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه و امام جماعت مسجد امام حسین (ع)، شامگاه شنبه به مناسبت جشن میلاد حضرت رقیه(س) که در مسجد الزهرا(س) طالب‌آباد شهرری برگزار شد، طی توصیه‌های اخلاقی، گفت: بر اساس کلام الهی و ائمه معصومین(ع) سه نفر عالم، مسجد و قرآن در قیامت از انسان‌هایی که نسبت به آنها بی‌توجهی کردند شکایت خواهند کرد.

 

وی افزود: عمر انسان به‌سرعت درگذر است و در آن بازگشتی وجود ندارد بنابراین همه ما باید ارزش لحظه‌لحظه زندگی خود را دانسته و آن را در مسیر انجام امور خیر و کسب رضای الهی صرف کنیم.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، عنوان کرد: مؤمنان روزهای ماه شعبان را فرصت مغتنمی برمی‌شمارند تا در آن خود را برای ورود هرچه بهتر به ماه مبارک رمضان آماده کنند، بنابراین شما برادران دینی خود را دعوت می‌کنم که از این چند روز باقی‌مانده بهتر استفاده کنید تا با آمادگی بیشتری به مهمانی ماه خدا بروید.

 

آیت‌الله مازندرانی با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان تنها ماهی است که در آن حتی خوابیدن یا نفس کشیدن نیز عبادت محسوب می‌شود و قرائت یک آیه از قرآن آن همچون ختم تمام قرآن است.

 

وی افزود: کسانی که قدر ماه رمضان را بدانند تشنگی و گرسنگی مانع کسب فیوضات آنها نمی‌شود.

 

این استاد اخلاق با اشاره به ارزش و اهمیت جایگاه عالم، گفت: جایگاه عالم بالاتر از هزار عابد است چراکه عالم و روحانی با توصیه‌های اخلاقی و مذهبی خود هزاران عابد را تربیت می‌کند، بنابراین بر مردم فرض است که علما را احترام گذارند تا سعادت دنیا و آخرت را کسب کنند.

 

آیت‌الله مازندرانی در پایان با اشاره به ارزش حضور در مسجد، خاطرنشان کرد: حضور در مسجد سپر فسادها و آسیب‌های اجتماعی است، بنابراین درزمانی که دشمن با ماهواره‌ها، تلگرام‌ها، لاین ها و ... سایر فضاها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی، ایمان مردم را هدف گرفته‌اند، توسل به اهل‌بیت(ع) و حضور در مساجد، ایمان و دین مردم را حفظ می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات