۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۴۳۶
معاون حوزه علمیه مازندران:

اندیشه های متعالی امام خمینی افق های تازه ای به روی جهانیان گشود

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) افق های تازه را به روی جهان بشریت گشوده است، گفت: افکار و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچون چراغی ما را در دنیای تاریک امروز به سوی مقصد نهایی خواهد رساند.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه ساری برگزار شد ولایت فقیه را رکن اصلی اندیشه امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خميني(ره) يک مجتهد، فقيه، فيلسوف، عارف به تمام معنا و يک سياستمدار برجسته بود که سياست ايشان برگرفته از قرآن، سيره و شريعت نبوي بود که حرکتي عظيمي در سراسر دنيا بوجود آورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: احياي دين ناب اسلام از اهداف اساسي امام خميني(ره) بود، بنابراين امروز بر همه مسلمانان به ويژه ملت ايران اسلامي پيروي از افکار آن حضرت واجب است تا در راستاي تحقق رهنمودها و اهداف والاي ايشان گام بردارند.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که شناخت امام خمینی(ره) بستر شناخت اين انقلاب و مسائل جامعه‌ جهاني را فراهم خواهد کرد، گفت: امام راحل فراتر از زمان و مظهر تجلي حقيقت در زمانه بودند، ايشان همه‌ ظرفيت‌هاي علمي را داشتند و معدل علوم اسلامي در قرن 14 هجري بودند.

 

وی با بیان این که امام راحل شخصيتي است كه فراتر از دوران و زمانه‌ خودش، مبدأ دگرگوني و تحولی عظيم در جهان شد، ادامه داد: ما بايد نقشه‌ راه حركت خودمان به سوي آرمان‌هاي انقلاب را از مسير حركت امام راحل و شخصيت ايشان به دست آوريم و الگوي پيشرفت و مهندسي فرهنگي و توليد دانش ما بايد در جهت اين شخصيت باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) مفاهيم كليدي را بر روي ميز جهان قرار داد، خاطرنشان کرد: عمل او سبب شد تا ديگران درباره او بينديشند، ایشان مفهوم كليدي را به نام ولايت فقيه بيان كردند.

 

وی با بیان این که با توجه به گذشت بیش از دو دهه از رحلت امام خمینی(ره) اما همچنان گفته ها و انديشه هاي ايشان در بسیاری امور راهگشا است، ادامه داد: منطق انديشه هاي امام راحل ما را به گذار از خود دعوت مي كند و تا زماني كه انديشه هاي ايشان جوابگوي افراد است زمانه ايشان پایانی ندارد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) افق های تازه را به روی جهان بشریت گشوده است، خاطرنشان کرد: افکار و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچون چراغی ما را در دنیای تاریک امروز به سوی مقصد نهایی خواهد رساند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران شخصیت امام خمینی(ره) را موجب فخر جهان اسلام در قرن حاضر دانست و تصریح کرد: متأسفانه هنوز شخصیت و جایگاه ایشان به خوبی برای دنیای امروز تبیین و معرفی نشده است.

 

وی با بیان این که آحاد مردم به ويژه نسل سوم انقلاب بايد با پيروي از افكار و انديشه هاي امام خميني(ره) راه ايشان را دنبال مي كند، بیان داشت: گفتار امام خميني(ره) در خانواده، روش ايشان در تحصيل، رعايت حدود شرعي و الهي و پيمودن را ه سعادت و كمال از جمله الگوهاي عملي براي جوانان و پويندگان راه سعادت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام خميني(ره) با بيانات روشنگرانه خود آن چنان پايه هاي استكبار را به لرزه در آورد، كه بارها مستكبران بزرگ جهان در مقابل اقتدار و استقامت ايشان سر تعليم فرود آوردند.

 

وی با بيان اين‌که انقلاب اسلامي ايمان و قدرت فکري امام خميني(ره) را نشان مي دهد، افزود: امام راحل داراي خصوصيات اخلاقي ويژه اي بودند و فکر ايجاد حکومت اسلامي نيز نشأت گرفته از پيروي از پيامبر اسلام(ص) و شريعت آن حضرت بود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: فقه سياسي و توجه به امور و مسائل اجتماعي ملت هاي ديگر از شاخص هاي برجسته امام (ره) بود که امروزه مي توان تأثيرات فکري ايشان را به روشني در جوامع مختلف جهان مشاهده کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: قدرت بي نظير امام راحل در بين علم و سياست از يك سو و عرفان و سياست از سوي ديگر، از درخشان ترين جلوه‏هاي جامعيت شخصيت ایشان است؛ كه نه تنها از عظمت شخصيت ايشان؛ بلكه علاوه بر آن، از جامعيت اسلام و كمال شريعت محمدي در شخصيت آن امام بزرگ تجلي يافته بود حكايت دارد.

 

حجت الاسلام اکبری افزود: امام خميني(ره) شخصيتي جامع الکلام بودند که با جامعيت علمي و عملي، برترين رهبر حماسي و جهادي بودند و همه اين اقدامات از ايشان يک مرجعيت ممتاز براي جهان اسلام ساخته بود که در تاريخ همتايي نداشتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که براي حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي بايد به هر نحو ممكن جوانان و نوجوانان را با انديشه ها و افكار بلند امام آشنا كنيم، گفت: جامعه امروز برای رشد و تعالی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات