۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۶۱۴
اوحدی:

موضع رهبر معظم انقلاب لرزه به اندام سعودی‌ها انداخت

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ماجرای مذاکرات پس از فاجعه منا با سعودی‌ها، گفت: روزی که رهبر معظم انقلاب موضع قاطع خود را درباره ابدان مطهر فاجعه منا مطرح کردند سعودی‌ها به سرعت مواضع کارشکنانه خود را تغییر دادند.
سعید اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت غروب امروز یک‌شنبه نهم خردادماه در مراسم پاسیاد مرحوم ابوترابی‌فرد در حوزه هنری، گفت: در ماجرای مذاکرات با دولت آل سعود از سوی سعودی‌ها کارشکنی‌های مختلفی صورت می‌گرفت و کارها به کندی پیش می‌رفت.
 

وی افزود: ابدان مطهر شهدای منا در بدترین وضع ممکن نگه‌داری شده بود و زمانی که این موضوع به وزیر بهداشت منتقل شد، آقای هاشمی ماجرای تجمیع ابدان شهدا در کانتینر‌ها را باور نمی‌کردند.
 

اوحدی با اشاره به جلسه مشترک هیأت ایرانی با سعودی‌ها، یادآور شد: در جلسه‌ای که با سعودی‌ها داشتیم قرار بود تا وزیر بهداشت دولت عربستان نیز حضور پیدا کند اما آ‌ن‌ها با کارشکنی در سطح پایین‌تر در جلسه حاضر شدند.
 

وی خاطرنشان کرد: در حین جلسه از موضوع سخنرانی قاطع رهبر معظم انقلاب درباره ابدان مطهر شهدای منا با خبر شدیم، وقتی این خبر به سعودی‌ها رسید آن‌ها دیگر استواری قبل را نداشتند و به سرعت با وزیر خود تماس گرفتند تا در جلسه حضور پیدا کنند.
 

اوحدی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به زندگی مرحوم ابوترابی‌فرد، بیان داشت: ایشان در زمان خود بصیر بود و جلوتر از جامعه خود حرکت می‌کرد.
 

وی تأکید کرد: مرحوم ابوترابی‌فرد در زمان اسارت نیز کاری با بازجوی خود کرد که بعدها وی تحت تاثیر تفکرات مرحوم ابوترابی فرد در سوریه به درجه رفیع شهادت در راه دفاع از حرم نائل آمد.
 

اوحدی در پایان، گفت: در عصر حاضر نیز افرادی مانند امام راحل با بصیرت خود جلوتر از جامعه حرکت کردند، همان کاری که پیامبر(ص) در صدر اسلام انجام داد و تا کنون نیز مکتب وی ادامه پیدا کرده است./202/856/ب1

ارسال نظرات