۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۹۶۳۳
امام جمعه میاندوآب:

عدول از ارزش های انقلابی حوزه های علمیه را به حاشیه خواهد راند

امام جمعه میاندوآب با بیان این که حوزه های علمیه باید در مقابل دشمنانی که اسلام هایی به غیر از اسلام ناب محمدی را در جهان ترویج می کنند ایستادگی کنند، گفت: اگر حوزه های علمیه نتوانند انقلابی بمانند، خودشان مهجور و به حاشیه رانده خواهند شد.
حجت الاسلام حسن زاده، مسؤول حوزه های علمیه میاندواب

حجت الاسلام حمید حسن زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه اگر حوزه های علمیه انقلابی نمانند یقینا اسلام به خطر می افتد، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید حالت انقلابی خود را حفظ کنند و در مقابل دشمن موضع گیری داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: حوزه های علمیه باید در مقابل دشمنانی که اسلام هایی به غیر از اسلام ناب محمدی را در جهان ترویج می کنند ایستادگی کرده و پاسخگوی شبهات آنان باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر حوزه های علمیه نتوانند انقلابی بمانند، خودشان مهجور و به حاشیه رانده خواهند شد.

 

رییس حوزه های علمیه میاندوآب درباره نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی، گفت: برای پاسخگویی به شبهاتی که الان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح است تلاش کافی و وافی صورت نگرفته است.

 

وی میزان موفقیت حوزه برای پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی را ناچیز دانست و تصریح کرد: به دلیل امکانات فرهنگی ناکافی و عدم کمک های فرهنگی مرتبط به حوزه های علمیه کار آنچنانی در این زمینه  صورت نگرفته و باید تلاش بیشتری انجام داد.

 

حجت الاسلام حسن زاده کارگروه های تخصصی را موظف به توجه بیشتر در زمینه فضای مجازی دانست و اظهار داشت: برای آنکه کار سازمان یافته ای انجام پذیرد، مستلزم مساعدت دولت و مسؤولان فرهنگی کشور در این راستا هستیم.

 

امام جمعه میاندوآب در بیان تفاوت های اسلام ناب با اسلام ارتجاعی و التقاطی، گفت:اسلام ناب همان اسلامی است که برگرفته از مبانی اصلی دین و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

 

حجت الاسلام حسن زاده اسلام ارتجاعی را ساخته کشورهای استکباری عنوان کرد و افزود: مستکبران با نماز و روزه مردم کاری ندارند؛ اینان در عمل می خواهند که مردم کاری به کار اجتماع نداشته باشند و دین را از سیاست جدا کنند.

 

وی شاخصه اسلام ناب محمدی را جهاد و ایثار عنوان کرد و ادامه داد: اسلام ناب همان اسلامی است که نبی مکرم اسلام یک روز در مکه و یک روز در مدینه حکومت اسلامی تشکیل می دادند و این بدان معناست که دین از سیاست جدا نیست.

 

امام جمعه میاندوآب درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت:حوزه های علمیه 1400 سال است که توانسته اند اسلام را نگه دارند و اسلامی که هم اینک در دست ماست به برکت تلاش روحانیت و حوزه های علمیه است./936/302/ب2

ارسال نظرات