۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۶۵۱
هفتم رمضان؛

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افتتاح می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتتاح رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل شبستان مصلای امام خمینی از 7 رمضان آغاز شده و تا 23 ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در مرکز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد، برگزار شد، گفت: نمایشگاه قرآن باید تبلور فعالیت‌های قرآنی باشد.

 

حجت‌الاسلام حشمتی عنوان کرد: نمایشگاه قرآنی محل تبادل افکار و تعامل قرآنیان است، هدف ما جمع‌کردن اصحاب قرآنی و استفاده از خلاقیت‌های آنها است تا گوشه‌هایی از فهم قرآن را به مردم منتقل کنیم.

 

وی بیان داشت: با زبان هنر می‌توان بسیاری از مفاهیم قرآن را به مردم روزه‌دار منتقل کرد، رسانه به‌عنوان پیشتاز در این انتقال نقش خواهد داشت، ما اصحاب رسانه را تکریم کرده و انتظار داریم که با همکاری یکدیگر این مهم را به سرانجام برسانیم.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شعار نمایشگاه تحت عنوان «نهضت فهم قرآن» است، آنچه می‌تواند قرآن را از مهجوریت بیرون آورد فهم قرآن است، همه فعالیت‌های قرآنی برجسته و مهم است اما فهم آن مهم‌تر و مقدمه عمل به قرآن است.

 

حجت‌الاسلام حشمتی گفت: در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن به همه کمیته‌های تأکید کردیم که برنامه‌های فهم قرآن را در اولویت قرار دهند.

 

وی ابراز کرد: حوزه آمورش و پرورش و حوزه‌های علمیه نقش مهمی در برپایی نمایشگاه دارند، چهار بازارچه در حوزه کتاب، نرم‌افزار محصولات قرآنی و حوزه عفاف و حجاب است که مایحتاج ماه رمضان را تدارک خواهند دید.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: افتتاح رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل شبستان مصلای امام خمینی از 7 رمضان آغاز شده و تا 23 رمضان ادامه خواهد داشت، ساعت حضور و بازدید علاقه مندان از 18 تا 23:30 خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام حشمتی عنوان کرد: قسمت اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه را موسسه نمایشگاه کتاب بر عهده خواهد داشت، از همه نهادها و ارگان‌های همکاری کننده در برپایی نمایشگاه همچون دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنیم.

 

وی بیان داشت: در تدارک نمایشگاه سه سطح شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ستاد اجرایی داشتیم، همچنین تجلیل از خادمان قرآن کریم در نیمه ماه رمضان هم‌زمان با میلاد امام حسن (ع) برگزار خواهد شد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همکاری حوزه‌های علمیه در خصوص نمایشگاه، اظهار داشت: به همه کمیته‌ها ابلاغ‌شده است که رویکرد آنها فهم قرآن باشد، به‌طور طبیعی حوزه‌های علمیه در فهم قرآن بسیار تأثیرگذارتر خواهند بود، که در بخش تجلیل از خادمان قرآن از چنین شخصیت‌هایی قدردانی خواهد شد، امیدواریم که با کمک حوزه‌های علمیه فهم قرآنی به شکل بهتری انجام شود.

 

حجت‌الاسلام حشمتی ضمن تشکر از همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که بهترین یاور و همکار آنها در موضوع فهم قرآن هستند، گفت: همکاری خوبی در نمایشگاه سال گذشته با حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی قم داشتیم، بخش پاسخ به شبهات قرآنی در نمایشگاه سال جاری در نظر گرفته‌شده است.

 

وی ابراز کرد: مراسم افتتاحیه با حضور وزیر ارشاد خواهد بود، اما هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران 10 استان دیگر نیز نمایشگاه برپا خواهند کرد.

 

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه رونمایی شد./202/807/ب1

ارسال نظرات