۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۲۹۷۵۸
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری دوره‌های اخلاقی ویژه اساتید و طلاب آذربایجان‌شرقی

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، تهذیبی و اخلاقی ویژه اساتید و طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت در طول سال تحصیلی 94-95 پرداخت و اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسائل تهذیبی در کنار تحصیل علوم حوزوی منشور فعالیت این معاونت بوده است.


وی با بیان این‌که در طول سال تحصیلی بنا به شرایط و مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای برای طلاب و اساتید و همچنین خانواده های ایشان اجرا شد، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، تهذیبی و اخلاقی ویژه اساتید و طلاب مدارس علمیه استان در کنار برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی از مهم‌ترین فعالیت ها بوده است.


حجت الاسلام روشن تن همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی طرح جهاد تربیتی اخلاقی خبر داد و گفت: کارگاه دانش افزایی مدیران مدارس علمیه در قالب طرح «جهاد تربیتی اخلاقی» و با رویکرد نقش مدیران مدارس علمیه، در مسائل تهذیبی و اخلاقی برگزار شده که با استقبال مدیران و معاونان مدارس همراه بوده است.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که همه 17 مدیر مدارس علمیه استان در این کارگاه شرکت و از برنامه های آن در جهت ارتقای توان علمی و تربیتی خود بهره بردند، گفت: آشنایی با شیوه‌های جدید تربیتی، مخاطب شناسی، روش‌های ترغیب نوجوانان و جوانان به مسائل معرفتی و شیوه تعامل با نسل جوان از جمله مباحث این دوره بوده است.


وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی و اخلاقی ویژه طلابی که به تازگی معمم شده‌اند، خبر داد و گفت: دوره های آموزشی تلبس قبل از مراسم عمامه‌گذاری ویژه طلاب حائز شرایط برگزار می شود که در صورت موفقیت در این دوره آموزشی و اخلاقی مجوز تلبس به لباس مقدس روحانیت خواهند داشت.


حجت الاسلام روشن‌تن آشنایی مدیران مدارس علمیه با اصول و مبانی اخلاق و تربیت را امری ضروری دانست و گفت: در همین راستا سعی کردیم در طول سال؛ دوره های مختلف آموزشی هم برای اساتید و هم برای مدیران و معاونان مدارس علمیه برگزار کنیم که خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسالت حوزه های علمیه تربیت طلاب فاضل و مهذب است، خاطرنشان کرد: روحانی اخلاق‌مدار به یقین در عرصه های تبلیغی نیز موفق خواهد بود، چراکه با رفتار و عمل خود مروج ارزش های اصیل دینی و شیعی است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات