۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۲۹۷۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای صحیح امر به معروف فسادهای اجتماعی و اقتصادی در کشور را کاهش می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در کشور به درستی اجرا شود بدون شک فسادهای اجتماعی و اقتصادی در کشور کاهش می‌یابند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام (ره) بنیان‌گذار بزرگ‌ترین معروف و حذف بزرگ‌ترین منکر در عصر کنونی بود.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) سراغ علت‌ها رفت و با شناسایی ریشه‌ها، زمینه فروپاشی رژیم طاغوت و ایجاد نظام معروف گستر و حاکمیت دینی در این سرزمین را فراهم کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز هست، با بیان اینکه همواره باید در مسائل اجتماعی، زیربنایی فکر کرد نه روبنایی، تصریح کرد: همت امام (ره) این بود که زیبایی‌های دین را در جامعه برجسته و زشتی‌ها و منکرها را با استدلال از جامعه حذف کرد.

 

وی افزود: نتیجه‌ای که در این‌گونه نشست‌ها باید به آن برسیم این است که سیره امام (ره) را در آموزش و تربیت فرزندانمان لحاظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه راه امام (ره) همواره فصل جدیدی از امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می‌کنند به‌گونه‌ای که بیانات اخیر ایشان درباره جهاد کبیر و برخورد با مستکبران خودخواه و لجوج عالم، نمونه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید با جهاد فرهنگی فکرهای منحرف را اقناع کرد و در مسیر فهم دیانت قرار داد، گفت: در ماه رمضان که بهار قرآن و بهار دل‌ها است، افراد آمادگی روحی و فکری بیشتری دارند و بستر مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر و انجام برنامه‌های ویژه دراین‌باره به وجود می‌آید.

 

وی ادامه داد: اگر منکرها درست شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شود، کمتر شاهد فساد اجتماعی و اقتصادی در جامعه خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در کشور به درستی اجرا شود بدون شک فسادهای اجتماعی و اقتصادی در کشور نیز کاهش می‌یابند.

 

سردار سیدحسن مرتضوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز در این نشست از آموزش 160 نفر در سال جاری درباره ترویج معروف‌ها و برخورد با منکرها خبر داد و گفت: در آستانه ورود به ماه رمضان قرار داریم و لازم است برای برخورد مناسب با مظاهر علنی منکر و نیز روزه‌خواری، تصمیم جامعی اتخاذ شود.

 

وی تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را قابل قبول دانست و افزود: حمایت جانبی برای تقویت ستاد لازم است و باید شرایطی فراهم شود که ردیف مشخصی از اعتبارات برای انجام فعالیت‌های ستاد استان فراهم شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات