۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۹۷۹۳
امام جمعه تبریز:

ترویج خرافه به نام دین حرکت در نقشه راه دشمن است/ روحانیت دین را دقیق تبیین کنند

آیت الله شبستری  با بیان اینکه ترویج خواسته و ناخواسته خرافات از سوی بعضی روحانیان در واقع حرکت در نقشه راه دشمن است، گفت: با چنین اقداماتی جوانان نه‌ تنها جذب اسلام نمی‌شوند، بلکه در آن‌ها دافعه نیز ایجاد می‌شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش روحانیان در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در برابر انقلاب اسلامی مسؤول هستند، اظهار داشت: روحانیت در صیانت از انقلاب باید مجد عمل کند.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره صیانت از انقلاب و ارزش‌های دینی، خاطرنشان کرد: در مقابل هجمه تبلیغات دشمنان و تهاجم فرهنگی وجود روحانیان متقی بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است که متأسفانه برخی مکان ها و نقاط خالی از طلبه است.

 

امام‌جمعه تبریز بابیان اینکه به برکت ولایت‌فقیه این انقلاب به پیروزی رسیده و تداوم‌ یافته است، گفت: ولایت منشأ تمام برکات معنوی و مادی بوده و باید شاکر این نعمت بزرگ الهی باشیم، پشتیبانی از ولایت‌فقیه وظیفه امروز مردم به‌ویژه روحانیت است.

 

وی آشنایی و عمل مردم به فریضه‌های دینی و احکام شریعت را مدیون اقدام و تلاش‌های علما و روحانیان دانست و با اشاره به لزوم تبعیت از رهبری انقلاب، خاطرنشان کرد: ولایت‌ فقیه در واقع امتداد و ادامه راه ائمه و اهل‌بیت (ع) است و راه آنان همان صراط مستقیم هست.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن وحدت مردم، افزود: متأسفانه در این میان دعوت به حفظ وحدت گاهی اوقات مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و این می‌تواند موجب تأثیرگذاری دشمن شود که باید به‌طور جد از آن جلوگیری کرد.

 

وی با بیان اینکه ترویج خواسته و ناخواسته خرافات از سوی بعضی روحانیان در واقع حرکت در نقشه راه دشمن است، خاطرنشان کرد: با چنین اقداماتی جوانان نه‌ تنها جذب اسلام نمی‌شوند بلکه در آن‌ها دافعه نیز ایجاد می‌شود که باید پرهیز از این موضوع مورد توجه علما و روحانیان باشد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این مطلب که ما در طول تاریخ نظاره‌گر ایفای نقش علما و روحانیت در حفاظت و حراست از ارزش‌ها و مبارزه با دشمنان هستیم، افزود: علما و روحانیت در جریان انقلاب نقش اساسی خود را نشان دادند و در صیانت از ارزش‌های اسلامی کوشش کردند.

 

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت انقلابی امروز وظیفه‌دارند با تمام شئون با نفوذ فرهنگی دشمنان مقابله‌ کنند و نگذارند دشمن با ترویج خرافه و مسائل غیردینی به نام دین نسل جوان کشور را از ایمان به‌سوی ضعف اعتقادی سوق دهد./854/202/ب2

ارسال نظرات