۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۲۹۸۵۷
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان:

دشمن با اسم شبکه اجتماعی ما را فريب داده‌ است

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمن با اسم شبکه اجتماعی ما را فريب داده‌ است از این رو بايد حذف شوند چراکه معنا ندارد در کنار اپراتور‌های داخلی يک یا چند اپراتور خارجی در حال کار باشند چنانچه آنها نیز چنین اجازه ای به ما نمی‌دهند که در کشورشان به این راحتی کار کنیم و کسب درآمد داشته باشیم.
دشمن با اسم شبکه اجتماعی ما را فريب داده‌ است

حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان و مدرس کشوری جنگ نرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با لزوم راه اندازی اینترنت ملی در کشور گفت: دنیای امروز؛ دنیای ارتباطات است از این رو قبل از هر چیز باید زمینه فرهنگ سازی آن فراهم شود که متاسفانه در کشور ما قبل از انجام این کارهای ریشه ای، اینترنت و برنامه های مربوط به آن نشر یافته است.

 

وی بیان داشت: با توجه به توانمندی ما در همه عرصه های علمی می توان گفت؛ راه اندازی شبکه اینترنت ملی کار چندان سختی نیست و تنها با کمی تلاش و همت در این زمینه موفق خواهیم بود.

 

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: در مدت زمانی که نيازمند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستيم؛ در مرحله اول بايد از افزايش پهنای باند و اينترنت پرسرعت خودداری شود سپس بحث شکستن فيلترينگ جمع شود چراکه مضحک و در عين حال عجيب است که بخشی از محتوای ناسالم فيلتر شود سپس به آسانی فيلتر‌شکن‌هايی در اختيار مردم قرار دهيم تا به آن محتوای ناسالم دسترسی پيدا کنند.

 

وی ادامه داد: مسأله‌ ديگری که باید مورد توجه مسؤولان و مردم قرار گیرد بحث گسترش فضاهای مجازی چون وايبر، وي‌چت، واتس‌آپ، تانگو، تلگرام و امثال این ها است که به عنوان شبکه‌های اجتماعی به زندگی ما ورود یافته اند در حالی که اينها شبکه اجتماعی نيستند بلکه اپراتور هستند.

 

این مدرس کشوری جنگ نرم عنوان داشت: با وجود اپراتورهایی چون همراه اول و ايرانسل و دیگر اپراتورهای داخلی به راحتی می توان پيامک و تماس داشته باشم از این رو شبکه های اجتماعی چون وایبر و تلگرام و دیگر شبکه ها سعی دارند با وسوسه ارسال فیلم و عکس و متون بلند و ارتباط تصویری با مخاطب؛ کاربران را جذب کند.

 

وی اضافه کرد: این در حالی است که با این کار ما اجازه داده‌‌ايم در کشورمان در کنار مخابرات خودمان؛ اپراتورهای خارجی که برخی از آنها صهيونيستی ـ آمريکايی هستند به راحتی و بدون مجوزهای قانونی کار کنند و عليه منافع ملی ما اقدام کنند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان تاکید کرد: دشمن با اسم شبکه اجتماعی ما را فريب داده‌ است از این رو بايد حذف شوند چراکه معنا ندارد در کنار اپراتور‌های داخلی يک یا چند اپراتور خارجی در حال کار باشند چنانچه آنها نیز چنین اجازه ای به ما نمی‌دهند که در کشورشان به این راحتی کار کنیم و کسب درآمد داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: پيوست فرهنگی؛ در واقع عملياتی کردن مباحثی است که مقام معظم رهبری در پيوست حکم تشکيل شورای عالی مجازی عنوان کرده‌‌اند اگر اين کار‌ها انجام شود می‌توان از راه‌اندازیG3 وG4  سخن گفت.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: در چنين شرايطی اينترنت پرسرعت پرتابل بسيار خوب است و موجب جهش کشور خواهد شد اما در وضعيت فعلی و با اين فساد و فضای غير ايمنی که در اينترنت وجود دارد؛ نسل سوم تلفن همراه تبعات منفی فراوانی بوجود خواهد آورد همانطور که هر روز شاهد آن هستیم.

 

وی افزود: ما نبايد فريب بخوريم و با ارائه چند نکته صوری که به عنوان پيوست فرهنگی ارائه می شود فکر کنيم پيامد‌های سوء‌ آن منتفی خواهد شد بلکه بايد پيوست فرهنگی؛ تمام نگرانی‌ها را به صورت قطعی بردارد که به نظر ما در بستر اينترنت جهانی؛ چنين پيوست فرهنگی ای امکان نخواهد داشت و تنها راه حل این معضل؛ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پروژه های اقماری آن و برنامه‌ريزی برای توليد محتوای مناسب است./302/9703/ب1

ارسال نظرات