۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۹۹۰۷
استاندار هرمزگان:

روحانیان آسیب های اجتماعی فضای مجازی را برای جوانان بیان کنند

 استاندار هرمزگان گفت: مبلغان و روحانیان باید مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را نسبت به آسیب های فضای مجازی و آسیب های اجتماعی آگاه کنند.
جادری استاندار هرمزگان 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، جاسم جادری امروز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، ابلاغ رسالت و تبلیغ دین برای نجات انسان ها از گمراهی به سوی خوشبختی را رسالت اصلی اسلام و همه انبیا و اولیای الهی به ویژه پیامبراکرم(ص) عنوان کرد و گفت: اگر اسلام هم رشد کرده و تداوم یافته در سایه شمیشر نبود بلکه در سایه تبلیغ و بیان دیدگاه اسلام برای نجات بشریت است.
 

وی در ادامه خطاب به مبلغان افزود: شما اکنون مبلغ رسالت انبیا به مردم هستید که با زبان اخلاق و خوش با آنان صحبت کنید و آنان را نسبت به دشمنان داخلی و خارجی (منافقان و شایعه پراکنان) هشدار دهید.
 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مداحان رقیب مبلغان هستند که نفوذشان از منبر و خطابه در مردم بیشتر شده و علاقه مردم به سمت مداحان سوق داده شده که این امر لازم است اما باید مجلس سخنرانی نیز نشاط آور و به روز باشد، چرا که جوانان بدنبال مطالب روز هستند.
 

جادری همچنین با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی و با بیان اینکه استان هرمزگان در زمینه وحدت بین شیعه و سنی زبانزد است ابرازداشت: تاکنون هیچ بحث اختلافی در بین روحانیت نبوده و از مبلغان نیز خواستاریم که مسائل مربوط به وحدت در جهان اسلام رعایت شود.
 

وی گفت: باید مطالب ارائه شده از سوی روحانیان و مبلغان، بر وحدت بین شیعه و سنی بیفزاید، چرا که دشمن و استکبار جهانی از درگیری مسلمانان شیعه و سنی خوشحال می شود که این به نفع جامعه نیست.
 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر حفظ وحدت، دفاع از خدمت گذاران نظام و همراهی با آنها در همه عرصه ها و افزایش آگاهی در جامعه، مبلغان را پرچمداران اسلام عنوان کرد و ابرازداشت: نگاه مردم به رفتار و زبان روحانیان است و استقرار و  تداوم نظام اسلامی مرهون تلاش قشر روحانیت است.

 

جادری با اشاره به آثار سوء فضای مجازی گفت: امروز از طریق فضای مجازی، ماهواره و اینترنت که در واقع همه درگیر آن هستند، تبلیغ سوء علیه نظام و انقلاب اسلامی صورت می گیرد و اگر مردم را نسبت به این قضایا آگاه نکنیم، دشمن را نسبت به اهدافش نزدیک تر کرده ایم.
 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه جامعه از وجود تهدیدات اجتماعی به لبه پرتگاه رسیده است بیان داشت: اگر نتوانیم فرزندانمان را از نقشه دشمن در فضای اجتماعی و اینترنت آگاه سازیم به طور قطع دشمن از این راه انقلاب را تهی می کند و به فرهنگ  دین، اعتقاد و اصالت ما ضربه می زند.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، قاچاق کالا، مواد مخدر، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی نیز از دیگر آسیب های اجتماعی دانست که جامعه را تهدید می کند.
 

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه تاکید کرد: باید مبلغان بر روی منبر مطالب کاربردی را به مردم بیان کنند و جوانان از خطرات آن آگاه سازند.
 

جادری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری خواستار تقویت و پرداختن جدی و اصولی به بحث اقتصاد مقاومتی در جامعه شد./202/851/ب1

ارسال نظرات