۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۰۴۴
همزمان با دهه کرامت؛

نخستین همایش علمی پژوهشی "کرامت انسانی از منظر رضوی" در زنجان برگزار می شود

نخستین همایش علمی پژوهشی «کرامت انسانی از منظر رضوی» همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در زنجان برگزار می شود.
امام رضا ع

ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری همایش رضوی در زنجان خبر داد و اظهار داشت: نخستین همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی در محورهای مفهوم شناسی کرامت انسانی از منظر امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به نگرش های درون دینی و برون دینی این همایش گفت: از منظر درون دینی این همایش در محور رویکردهای قرآنی، حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی برگزار می شود و البته در محور برون دینی نیز رویکرد اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان شناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی را مورد توجه قرار خواهد داد.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که آثار کرامت انسانی از دیدگاه امام رضا(ع) از دیگر محورهای این همایش است، تأکید کرد: در زمینه زندگی فردی و زندگی اجتماعی نیز در محورهای روابط همسایگی، خانواده و مواجهه با ادیان دیگر در این همایش مد نظر قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به رفع آسیب ها و چالش های فراروی کرامت انسانی در جهان معاصر از دیدگاه امام رضا(ع) افزود: انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا(ع) با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی به عنوان محتوای معرفتی در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی بخش ویژه این همایش محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان این که این همایش برای نخستین بار و با هدف گسترش فعالیت ‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومان‌(ع) برگزار می ‌شود، تصریح کرد: تاکنون 90 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که البته هنوز مهلت ارسال آثار برای علاقه مندان وجود دارد و نتایج بررسی آثار نیز هفتم مرداد ماه همزمان با برگزاری همایش در سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه‌(س) اعلام می شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به تقدیر از نفرات برگزیده این همایش در روز اختتامیه خاطر نشان کرد: از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی و حوزوی برای شرکت در این همایش علمی پژوهشی دعوت می کنیم که البته در ارسال مقالات باید اجزای ساختاری مقاله، علمی بوده و دارای چکیده، درآمد، متن، نتیجه ‌گیری و فهرست باشد./949/303/ب

ارسال نظرات