۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۰۵۵
سید حسن خمینی:

گفتمان امام گفتمان ناجی امت اسلام است

حجت الاسلام سيد حسن خميني گفت: انقلاب اسلامي ايران شكل گرفته از كلام امام راحل و صادر كننده فكر است.
حسن خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام سيد حسن خميني در همايش بين الملي گفتمان سياسي امام خميني (ره) و جهان معاصر كه امروز دوازدهم خرداد ماه در سالن همايش هاي مركز اسناد و كتابخانه ملي برگزار شد، با اشاره به خشونت هاي موجود در جهان گفت: آشفتگي و خشونت امروز جهان نتيجه عدم وجود مردم سالاري ديني و عادت به خشونت است در حالي كه زماني حتي شنيدن اينگونه خشونت ها خارج از باور بود.

 

وي گفت: بايد براي جلوگيري از کج تابي ها باید به اين موضوع اشاره كرد كه اسلام سياسي به معناي گفتمان جهان سياسي اسلامي است آنهم در برهه اي كه شاهد شرايط دردناك جهان اسلام هستيم و نياز به گفتماني سياسي برآمده از اسلام و خالی از جنگ و خشونت احساس مي شود.

 

سيد حسن خميني افزود: متاسفانه امروز شاهد درگيري بين مسلمانان بجاي يكپارچگي روبه روي اسرائيل هستيم و علاج خاتمه اين درگيري ها استفاده از گفتماني داراي آرامش است كه در اين بين گفتمان امام راحل امكان پذيرفته شدن به عنوان انديشه ناجي در بين جهانيان را دارد.

 

وي با اشاره به مخالفت و ايستادگي امام خميني (ره) در برابر خشونت و ترور گفت: امام راحل پیشگام همیشگی در نفي تحجر با حجت عقل و مخالف افراط در حوزه رفتار بودند آنطور كه شاهديم هيچگاه در طول تاريخ انقلاب تا به امروز حتي يك ترور و يا بمب گذاري از سوي جمهوري اسلامي ايران صورت نگرفته و تمامي پيروزي هاي انقلاب اسلامي با حضور توده مردم صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام سید حسن خمینی افزود: انقلاب اسلامي ايران در دوره اي شكل گرفت كه چريكي بودن و كشت و كشتار بسيار مد بود ولي انقلاب اسلامي ايران با كلام به پيروزي رسيد چنانچه هنوز هم صدور انقلاب صدور كلام است نه صدور تفنگ./819/پ202/ج

ارسال نظرات