۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۰۵۷
آیت الله سبحانی:

شورایی برای تجدید‎‎‎ نظر در تعطیلات حوزه تشکیل شود

حضرت آ‌یت الله سبحانی با انتقاد از تعطیلات بسیار در حوزه علمیه از بزرگان حوزه خواست تا شورایی تشکیل دهند و درباره تعطیلات حوزه تجدید نظر کنند.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که امسال 150 جلسه درس داشتیم، گفت: در عین حالی که بنده تلاش بسیاری کردم اما 150 ساعت کم است.

 

وی افزود: سال 365 روز است که بر این اساس معلوم می شود بیش از نصف سال تعطیل است، در حقیقت حوزه اگر بخواهد جایگاه خود را داشته باشد باید در میزان تعطیلات حوزه تجدید نظر کند؛ تجدید نظر باید با نظر مراجع و شورای عالی صورت گیرد تا از تعطیلات کاسته شده و تحصیلات در حوزه به حد کمال برسد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ممکن است گفته شود در گذشته نیز تعطیلی ها بوده است، اظهار داشت: بله درست است تعطیلات بوده اما در تعطیلات نیز درس برقرار بوده است، در گذشته ایام تعطیل نیز نوعی تحصیل بود.

 

وی ادامه داد: بنده از بزرگان حوزه خواهشمندم که شورایی تشکیل دهند تا درباره تعطیلات حوزه تجدید نظر کنند، درست است که درس ها تعطیل می شود اما مطالعه طلاب نباید تعطیل شود؛ نباید به گونه ای شود که شهریورماه به صورت عادی باشیم.

 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در تعطیلات رابطه طلاب با مطالعه و درس باید محفوظ باشد، ابراز داشت: طلاب حتما باید برای خود برنامه مطالعاتی در زمینه فقه، اصول یا علوم دیگر در نظر بگیرند، تعطیلی مغز از علم به گذشته لطمه می زند و انسان را از آینده باز می دارد.

 

وی عنوان کرد: استاد ما مرحوم آقای حجت 8 ساعت مداوم مطالعه می کرد و دریایی از اطلاعات و معارف بود، تحصیل برای طلاب باید در درجه نخست باشد و بقیه مسائل در درجه های بعدی قرار گیرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات