۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۰۶۸
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر بناب:

طلاب در ایام تعطیل از تهذیب و تحصیل فاصله نگیرند

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این که طلاب در ایام تعطیل به تحصیل و تهذیب خود توجه داشته باشند و به یکباره از دروس حوزه های علمیه غافل نشوند، گفت: فاصله از دروس برای محصل علوم دینی سم است.
شیخ مجید باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سال تحصیلی 94-95 این مدرسه علمیه با تأکید بر جدیت طلاب در تحصیل و تهذیب، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه به طلبه تحصیلکرده و فاضل از هر زمانی بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه طلاب در ایام تعطیلی حوزه علمیه از تحصیل و تحقیق فاصله نگیرند، ابراز داشت: طلاب در این ایام نیز به تحصیل و تهذیب خود توجه داشته باشند و یکباره از دروس حوزه‌های علمیه غافل نشوند، فاصله از دروس برای محصل علوم دینی سم است.

 

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) با اشاره به تهاجم فرهنگی و ترویج شبهات بسیار در سطح جامعه وظیفه طلاب را دوچندان دانست و ابراز داشت: امروز طلبه‌ها باید در تحصیل جدیت خاصی داشته باشند و در برابر این هجمه‌های عظیم مقابله کنند.

 

وی طلاب را سربازان امام عصر(عج) و مرزداران دین مبین اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: طلاب سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) هستند و در خیمه‌گاه ایشان تحصیل و زندگی می‌کنند، از این‌ رو باید در صیانت از دین اسلام کوشا و تلاشگر باشند.

 

حجت‌الاسلام باقری بنابی با تأکید بر تخلق طلاب به اخلاق اسلامی و تهذیب نفس، ابراز داشت: اگر طلبه اخلاق نداشته باشند به درد جامعه نخواهد خورد، بنابراین طلاب در دوران فاصله از حوزه‌های علمیه تهذیب و اخلاق را مورد غفلت قرار ندهند و از معاصی دوری کنند.

 

وی با اشاره به نزدیکی ایام روزه‌داری ماه رمضان، خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان طلاب از فرصت معنوی این ماه غفلت نکنند و از برکات و فیوضات این ماه بی‌بهره نمانند و در کنار امر تبلیغ از خود غفلت نکرده و مناجات و ادعیه این ماه را نیز در کنار تلاوت قرآن مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب ایام تعطیلی را یک سم برای حوزه‌های علمیه دانست و از کثرت تعطیلی حوزه‌های علمیه انتقاد کرد و ادامه داد: طلاب خود برای تعطیلات برنامه‌ریزی داشته باشند، اگر چه این مدرسه برای طلاب تا پایه سه برنامه خاصی را هر ساله دارد.

 

وی با ابراز امیدواری از آغاز سال تحصیلی جدید باقدرت و روحیه مضاعف برای طلاب، خاطرنشان کرد: امید است طلاب سال تحصیلی را که به اتمام رسید با دست‌ پر گذرانده باشند و در کنار مطالعه دقیق و عمیق دروس به اخلاق دینی متخلق شده باشند./854/202/ب2

ارسال نظرات