۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۳۰۱۵۴
مدیر مدرسه علمیه حجت مطرح کرد؛

دوری از تجمل‌گرایی و کاخ نشینی توصیه امام خمینی به مسؤولان

مدیر مدرسه علمیه حجت گفت: پیامد کاخ نشینی وابستگی به دنیا است، چرا که کاخ نشینان به خاطر دنیاطلبی، موقعیت‌های حق را نادیده خواهد گرفت، از این باب بود که حضرت امام توصیه ویژه داشتند که مسؤولان از تجمل‌گرایی دوری کنند.
امام خمینی رحمة الله علیه

مهری متینی یکتا، مدیر مدرسه علمیه حجت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در اشاره به مهم ترین شاخصه‌ها و اصول حضرت امام خمینی(ره)، گفت: ایمان حضرت امام و اینکه اوامر پروردگار را بر موقعیت‌های شخصی ترجیح می‌دادند، سبب شده بود تا مردم ارادت خاصی به ایشان و اوامر آن حضرت داشته باشند.

 

وی در ادامه افزود: آنچه که امام را محبوب قلب‌ها کرده بود و سبب شده بود با یک اشاره ایشان، همه مردم با جان و دل در صحنه حاضر می‌شدند، خصوصیات و ویژگی‌هایی نظیر اخلاص، دینداری و در نظر گرفتن رضایت پروردگار در رأس امور بود؛ چرا که وعده خداوند متعال در قرآن نیز همین است، کسی که امور را برای رضای خدا انجام دهد خداوند عمل او را به قدری بالا می‌برد که در تمام دل‌ها نفوذ و رسوخ می‌کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حجت بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام صراحت در بیان مواضع انقلابی بود که این روحیه و سیره حضرت امام ناشی از ایمان محکم ایشان بود، چرا که از هیچ قدرتی جز پروردگار عالم، هراس نداشتند و تنها تکیه‌گاه خود را در تمام شرایط و حالات خداوند متعال می‌دانستند.

 

متینی یکتا در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مسؤولان را از خوی کاخ نشنی برحذر می‌داشتند و آنها را به رفع و حل مشکلات طبقات ضعیف توصیه اکید می‌فرمودند، گفت: پیامد کاخ نشینی وابستگی به دنیا است، چرا که کاخ نشینان به خاطر دنیاطلبی، موقعیت‌های حق را نادیده خواهد گرفت، از این باب بود که حضرت امام توصیه ویژه داشتند که مسؤولان از تجمل‌گرایی دوری کنند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: به لطف خداوند می‌بینیم که ولی فقیه و امام عصر ما، شاگرد و فرزند خلف حضرت امام خمینی(ره) هستند و سیره و روش ایشان در زندگی شخصی، ساده زیستی است که بسیار جای شکر دارد؛ ان‌شاءالله همه مسئولین این خط و شیوه را دنبال کرده و به این موضوع مهم ملتزم باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه حجت در پاسخ به این سؤال که افراد بسیاری در کشور، داعیه پیروی از خط امام هستند ملاک و شاخص صداقت افراد در این ادعا چیست، گفت: ملاک همان چیزی است که حضرت امام معرفی می‌کرده‌اند که ساده زیست باشند، تکیه گاهشان فقط خدا باشد و چشم به ابر قدرت‌ها نداشته باشند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه خطیر منسوبان و افرادی که به نوعی ادعای قرابت فکری و خویشاوندی با حضرت امام، جهت حراست و پاسداری از خط ایشان دارند، این است که مردم این مدعیان را با دقت بیشتری رصد می‌کنند، به همین جهت، باید شیوه ظاهری، طرز تفکر و اندیشه ایشان را دنبال کنند تا ان‌شاءالله مثل حضرت امام جاودانه بمانند و دنباله‌روی حضرت امام باشند وگرنه موقعیت روزگار آنها کنار خواهد زد./966/302/ب2

ارسال نظرات