۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۱۶۶
معاون وزیر کشور:

تدابیر لازم امنیتی برای مراسم ارتحال امام راحل اندیشیده شده است

معاون وزیر کشور گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز هر اتفاقی در مراسم ارتحال امام راحل اندیشیده است.
نجار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و هفتمین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) درباره تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته روز 14 خرداد در مجموع 1 میلیون و 300 هزار زائر در مرقد امام خمینی (ره) حضور پیدا می‌کنند.

 

وی با اشاره به حضور 450 نفر زائر از کشورهای دیگر، عنوان کرد: افزون بر این از کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق نیز ممکن است زائرانی در این مراسم حضور پیدا کنند.

 

معاون وزیر کشور، درباره برخی حرف حرف و حدیث‌ها برای برهم زدن سخنرانی رییس جمهور از سوی گروه‌های تندرو، عنوان کرد: چنین مطلبی صحت ندارد، این مراسم به وجود اراتمندان امام راحل به بهترین شکل برگزار می‌شود، با وجود این دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی اندیشیده است.

 

نجار اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله حدود 800 هزار نفر از استان های مختلف در مراسم 14 خرداد حضور پیدا می‌کنند، ایمنی مسیر برای حمل و نقل این افراد مسأله مهمی است که مورد توجه قرار گرفته تا افزون بر آسایش و آرامش، مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

 

وی افزود: ما هر ساله سهمیه‌ای برای حضور مردم از استان‌ها مقرر می‌کنیم که در این سهمیه نیز تلاش می‌شود تا کسانی که برای نخستین بار اشتیاق حضور دارند بتوانند در این مراسم شرکت کنند که چنین اشخاصی 70 نفر از حاضران در مراسم 14 خرداد را تشکیل می‌دهند.

 

معاون وزیر کشور درباره مشکل ترافیک، بیان داشت: درباره حل مشکل ترافیک هماهنگی‌های لازم اندیشیده شده است، همچنین بیمه زائران از زمان حرکت تا بازگشت آنها به صورت عام انجام می شود که اگر مشکلی پیش آمد زائران بیمه باشند.

 

نجار افزود: برای زائران خارجی که در مرقد امام راحل حضور پیدا می‌کنند تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا امام رضا(ع) را نیز زیارت کنند، همچنین امکانات لازم برای زائران استان‌های دیگر فراهم شده تا بعد از زیارت امام راحل به زیارت حضرت مرقد عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بروند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مشتاقان زیارت مرقد امام راحل نظم و انضباط و مسایل بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، تا امنیت و آرامش خود و دیگران را فراهم کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات