۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۳۰۱۶۹
حجت الاسلام انتظاری: 

بی‌تفاوتی به فرهنگ موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور نخواهد شد

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که نیازمند نگرش جهادی و انقلابی در حوزه فرهنگ هستیم، گفت: بی‌تفاوتی به فرهنگ موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان با تأکید بر این‌که تهاجم فرهنگی غرب در راستای اهداف سیاسی دشمنان تعریف شده است، اظهار داشت: جنگ نرم دشمنان تلفات بسیاری از جنگ نظامی خواهد داشت.


وی با تأکید بر این‌که همگان بایستی برای مقابله با هجمه فرهنگی غرب احساس مسؤولیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه نسبت به ناهنجاری های فرهنگی بی‌تفاوت نیست، در حقیقت حوزه‌ خود را مسؤول فرهنگ جامعه می‌داند، به شرطی که مسؤولان نقشی برای آن قائل باشند.


امام جمعه جلفا کمبود اعتبارات فرهنگی نهادهای متولی امر را معضلی تأسف‌بار دانست و گفت: این در حالی است که حوزه های علمیه ریالی از دولت دریافت نمی کند، اما در عین حال خود را مسؤول فرهنگ جامعه می‌دانند، اگر امروز شاهد معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم نشأت گرفته از بی‌تفاوتی برخی مسؤولان است.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که بدحجابی و بی عفتی از آسیب های اجتماعی مهم جامعه بوده و باید با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از شیوع این پدیده نامبارک جلوگیری کرد، گفت: تذکر لسانی مسأله‌ای نیست که با بخشنامه اجرایی شود، بلکه وظیفه شرعی هر مسلمان است.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی را تهدید جدی برای امنیت اجتماعی جامعه دانست و افزود: تذکر لسانی ساده ترین روش برای مقابله با معضلاتی از جمله بدحجابی است؛ در صورتی که این مهم در جامعه نهادینه شود، عفت عمومی در جامعه تقویت خواهد شد.


وی اجرای مقررات، رعایت شئونات اسلامی، برگزاری گفتمان های دینی و کلاس های معارف برای جوانان و همچنین رعایت توصیه های دینی در ادارات را مورد تأکید قرار داد و گفت: نیازمند نگرش جهادی و انقلابی در حوزه فرهنگ هستیم، بی‌تفاوتی به فرهنگ موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور نخواهد شد.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارند، افزود: اگر سبک زندگی و رفتار مردم بر اساس ارزش های دینی اصلاح شود، بسیاری از معضلات اقتصادی رفع می شود، بنابر این غفلت از فرهنگ، بحران اقتصادی را نیز دنبال دارد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات