۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۱۷۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

برابری گفتار و عمل امام، فاتح قلوب ملت بود

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) یکی دانستن گفتار و عمل امام راحل را سبب محبوبیت ایشان دانست و گفت: ایشان اگر سخنی بیان می‌کرد خود عامل بدان بود و اگر کسی به بطن زندگی امام راحل وارد می‌شد این مهم را خود به عینه مشاهده می‌کرد.
امام خمینی ره

ربابه سادات جذبی، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به محبوبیت امام خمینی(ره) در قلوب ملت ایران، گفت: شخصیت امام خمینی(ره) به نحوی بود که کارش، حرفش، غضبش همه، برای کسب رضای الهی بود

 

وی افزود: در روایت است زمانی که انسان کاری را برای کسب رضای الهی انجام دهد خدا محبتش را در دل دیگران قرار می‌دهد؛ این روایت نفوذ محبت در دل دشمنان را نیز شامل می‌شود.

 

جذبی درباره توجه ویژه امام راحل به اقشار پایین و متوسط جامعه، بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب تمامی مسؤلان و مدیران اجرایی را به توجه و بهاء دادن به اقشار ضعیف جامعه تشویق و ترغیب می‌کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) یکی دانستن گفتار و عمل امام راحل را از دیگر عوامل محبوبیت ایشان بیان کرد و گفت: ایشان اگر سخنی بیان می‌کرد خود عامل بدان بود و اگر کسی به بطن زندگی امام راحل وارد می‌شد این مهم را خود به عین مشاهده می‌کرد.

 

وی ادامه داد: شجاعت از مهم‌ترین شاخصه‌های وجودی امام راحل به شمار می‎رفت چرا که ایشان از دوست و دشمن کوچک‌ترین ترس و تزلزلی به دل راه نمی‎داد.

 

جذبی با اشاره به اینکه صراحت لهجه امام راحل را دوست و دشمن قبول داشتند، عنوان کرد: امام راحل در بیانات صریح خود با کسی تعارف نداشت و کلام نافذ ایشان مبتنی بر حق بود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) درباره رفتار متغییر عده‌ای از مسؤولان در گذر زمان، تأکید کرد: امام راحل هرگز در دوران حیات رهبریش تغییر رفتار و موضع از خود نشان نداد.

 

وی افزود: وقتی مردم دیدند هیچ گاه رفتار امامشان تغییر نکرد به همین دلیل بدرقه کننده امام در روز وداع با ایشان ۱۲ میلیون نفر بود، در حالی که استقبال کنندگان امام راحل در روز ورود به وطن تنها ۶ میلیون نفر بودند و این خود گویای محبوبیت روز افزون امام راحل در قلوب ملت ایران است.

 

ربابه جذبی با اشاره به خصوصیات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، اظهار داشت: با کمی تأمل در می‌یابیم که تمامی این خصایص در وجود رهبر عزیزمان نیز به طور اتم وجود دارد زیرا ایشان نیز برای خدا حرف می‌زند، برای خدا سکوت می‌کند و در هیچ شرایطی کوچکترین ترس و واهمه‌ای از دوست و دشمن به دل راه نمی‌دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این خصوصیات خوب رهبری سبب شده تا محبتشان در قلب مردم افزوده شود./813/302/ب2

ارسال نظرات