۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۳۰۱۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبرداد؛

اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در ۱۱۰ مسجد استان سمنان در ماه مهمانی خدا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم جهت بهره گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل ماه مبارک رمضان گفت: طرح محافل پرفضیلت نهج البلاغه خوانی در طول ماه مبارک رمضان در 110 مسجد استان سمنان اجرا می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام  علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست روحانیان و مبلغان اعزامی و طرح هجرت استان سمنان که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در محل سالن جلسات اداره راه‌آهن شمال شرق برگزار شد، اظهار داشت: نقش مبلغان در تبیین سبک زندگی اسلامی به‌ویژه در آیین‌های ویژه ماه میهمانی خدا بسیار حائز اهمیت است.

 

وی اضافه کرد: از دیگر موارد مهمی که مبلغان می‌بایست در تبلیغشان به خصوص در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، احکام ویژه تقلید است، امروزه موضوع تبلیغ به ویژه در بین نسل جوان به دغدغه تبدیل شده که باید احکام ویژه آن به خوبی برای مردم تبیین شود اما از مبلغان می خواهیم تا فرصت ماه ضیافت الله را غنیمت شمرده وبرای تبیین این موارد اقدام کنند.

 

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه وظیفه و رسالت مبلغان ترویج احکام دینی است، خاطر‌نشان کرد: ما انتظار داریم که مبلغان اعزامی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به عنوان پیش نماز صرف مطرح نشوند و در همه ابعاد اجتماعی، مذهبی و فرهنگی روستا و یا محل استقرارشان تاثیرگذار باشند و از سوی دیگر هم روحانیان باید به تبلیغ چهره به چهره و حضور مستمر در مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

 

رییس ستاد شئون فرهنگی استان سمنان تصریح کرد: مبلغان نقش ویژه ای در تبیین شعائر دینی به خصوص در جوامع روستایی و کوچک برعهده دارند لذا این رسالت مبلغان است که در تبیین احکام اسلامی و شعائر دینی اهتمام ویژه داشته باشند و برای تحقق این مهم باید ماه مبارک رمضان را فرصتی غنیمت برای برگزاری محافل انس با قرآن، قرائت ادعیه و تفسیر قرآن کریم دانست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز یکی از مواردی که باید مبلغان به آن بپردازند، مقوله ایثار و شهادت است، افزود: امروز دفاع در جبهه های نبرد علیه تکفیری‌ها از موضوعاتی محسوب می‌شود که باید نسبت به آن عنایت ویژه داشت و اهداف دشمنان را از راه اندازی این‌گونه جنگ‌ها بیان کرد.

 

اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در 110 مسجد استان سمنان در ماه میهمانی خدا

 

حجت الاسلام  شکری در این گردهمایی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم جهت بهره گیری بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های بی‌بدیل ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح محافل پرفضیلت نهج البلاغه خوانی در طول ماه مبارک رمضان در 110 مسجد استان سمنان اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نهج البلاغه از کتب حکمت آموز فرهنگ اسلامی است که استفاده از حکمت‌های آن در زندگی امروزی آثار و برکات ویژه‌ای خواهد داشت، خطاب به مبلغان گفت: برگزاری جلسات قرائت قرآن در کنار حلقه‌های تفسیر آیات کلام الله مجید و نهج البلاغه می‌تواند در جذب جوانان به مفاهیم معنوی و فرهنگی نقش مهمی ایفا نماید./977/پ202/ج1

ارسال نظرات