۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۳۰۲۳۳
دبير جامعه روحانيت كاشان:

سیاست ها و اصول حضرت امام مورد توجه سیاستمداران کشور باشد

دبير جامعه روحانيت كاشان با بیان این که امام خمینی(ره) هیچگاه در برابر استکبار نرمشي نداشت، گفت: استکبار ستیزی يكي از ويژگي هايي به شمار می رود كه در ادامه روند انقلاب تأثيرگذار است و همین سياست مبارزه با مستكبرين است كه سياستمداران ما بايد به آن توجه كنند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام شاه فضل در گفت‌و با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با تسليت سالگرد رحلت ملكوتي امام خميني(ره) گفت: خداوند امام و انقلاب امام را كمك كرد و نهايتا امام عملكردي درجهان داشت كه براي هيچكس قابل تصور و پيش بيني نبود.

 

وي مبارزه با مستكبران را يكي از ويژگي هاي امام دانست و گفت: مبارزه با مستكبرين ركن اساسي در دين است كه آيات قرآني زيادي به آن اشاره کرده است، در آيت الكرسي آمده كه انسان مومن هم بايد به خدا اعتقاد داشته و در محضر خدا باشد و هم بايد به كفار و طاغوت كفر بورزد.

 

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: افراد بسياري بودند كه در ايمان به خدا مشكلي نداشتند و در خدمت خدا بودند اما نسبت به كفار عكس العملي نداشتند اما ايمان به خدا و مبارزه با مستكبران در امام كاملا بروز و ظهور داشت و امام با اتكاي به ذات لايزال الهي و قدرت ايماني خود در برابر ظلم و ستم و طاغوت ايستادگي كرد.

 

وي افزود: امام استكبارشناس خوبي بود و رفتارهاي آنها را خوب رصد مي كرد از این رو در برابر آنها كرنش و نرمشي نداشت؛ استکبار ستیزی يكي از ويژگي هايي به شمار می رود كه  در ادامه روند انقلاب تأثيرگذار است و اگر ما بخواهيم به عنوان مهمترين پايه هاي فكري امام كه باني انقلاب است كار كنيم و براي ادامه انقلاب به آن توجه كنيم، همان سياست مبارزه با مستكبرين است كه سياستمداران ما نيز بايد به اين نكته توجه كنند.

 

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: از آيات قرآن اينگونه استنباط مي شود كه مبارزه بين مومنين و كفار هميشه ادامه داشته، دارد و تمام شدني نيست، از اين رو مبارزه با استكبار در حركت سياسي امام راحل بروز و ظهورداشت.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه امام توجه خاصي به مردم داشت و پايه حركت خود را بر مبناي بيداري مردم  بنا نهاده بود، گفت: امام با دست خالي انقلاب اسلامي را هدايت و به پيروزي رساند و در اين راه هيچ قدرت داخلي و خارجي امام را كمك نمي كرد، با بيدار شدن جامعه، مردم امام را شخصيت الهي ديدند و به كمك او آمدند تا انقلاب شكل گرفت و ادامه انقلاب نيز با حمايت مردمي امكان پذير است.

 

وي افزود: يكي از پايه هاي نظام اسلامي ايران جمهوري توجه به راي و نظر مردم است و اين نكته قابل توجهي است كه ما براي ادامه انقلاب نيز بايد مردمي هوشيار و بيدار و هميشه در صحنه داشته باشيم.

 

وي در ادامه به ابعاد مختلف رهبري امام خميني(ره) اشاره كرد و افزود: بر خلاف برخي از افراد كه پيروان خود را دعوت به مبارزه در صف مقدم مبارزه مي كنند،  امام خودش در خط مقدم مبارزه با استكبار قرار داشت و هيچگاه به مردم نگفت شما برويد مبارزه كنيد بلكه به مردم گفت بياييد مبارزه كنيم، به اين معني كه خودش در صف جلو مبارزه قرار داشت و مردم او را در اين مبارزه حمايت مي كردند، بنابراين مردم وقتي ديدند امام در خط مقدم مبارزه قرار دارد و فرياد مبارزه او با استكبار رساتر از بقيه است متوجه شدند امام شخصيتي نيست كه خودش در كنار ميدان مبارزه باشد و ديگران را تحريك به مبارزه كند.

 

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به اينكه امام تعلق خاطري به دنيا نداشت، گفت: امام نه تنها به دنبال خانه و زمين و امكاناتي براي خود بود بلكه اطرافيان خود را از نيز رفتن به طرف دنيا و تعلقات دنيا بر حذر مي داشت و همين سادگي امام الگوي مهمي براي كساني است كه قصد خدمت به انقلاب اسلامي دارند تا براي خدمت به انقلاب انتظار كمك مادي نداشته باشند.

 

دبير جامعه روحانيت كاشان، يكي از آفت هاي انقلاب اسلامي را افرادي دانست كه رسيدن به پست و مقام براي آنها پيش از اينكه براي خدمت به مردم باشد به دنبال سوء استفاده از مسؤوليت خود و امكانات و بيت المال هستند./1307/ت302/ج1

ارسال نظرات