۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۲۳۷
آیت الله علم الهدی:

بدون ولایت، توحید در عبادت محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه تفسیر قرآن هفتگی خود گفت: عهد خداوند با ما این است که هر دعایی کنیم مستجاب فرماید اما خداوند زمانی به این عهد وفا می کند که ما به عهدی که با خدا بسته ایم، وفا کنیم، عهد ما با خدا، عهد امامت است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به بیان نکات تفسیری آیه 124 سوره مبارکه بقره پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه، مسأله «امامت» را به عنوان عهد خود معرفی می کند.

 

وی افزود: امامت مظهر عبادت کامل حق است و انسان تا پیرو معصوم(ع) نباشد، عبادت خداوند برای او قابل تحقق نیست، از همین رو کسی که نماز می گزارد اما به امامت معصوم(ع) قائل نیست، عبادت او پذیرفته نمی شود. بدون ولایت، توحید در عبادت محقق نمی شود و این توحید منحصر در ولایت است.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شخصی خدمت امام صادق رسید و پرسید «چرا دعاهای ما مستجاب نمی شود در حالی که خداوند عامل استجابت حاجات را دعا عنوان کرده؟» امام(ع) در پاسخ او فرمودند «مگر این آیه را نخوانده ای که اوفو بعهدی اوفی بعهدکم؟» عهد خداوند با ما این است که هر دعایی کنیم مستجاب فرماید اما خداوند زمانی به این عهد وفا می کند که ما به عهدی که با خدا بسته ایم، وفا کنیم. عهد ما با خدا، عهد امامت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که امام زمان(عج) در تمامی مصائب شیعیان حضور دارند، افسانه های مربوط به زندگی ایشان در جزیره خضراء را مردود دانست و تصریح کرد: امام زمان(عج) فرموده اند در زمان غیبت به حجت من که همان مجتهد جامع الشرایط است مراجعه کنید و این آقای مجتهد جامع الشرایط که به عنوان ولی فقیه اقامه حکم کرده، حجت من است. این دستور اکید حضرت است و ما وقتی به عهد خود با خدا عمل کرده ایم که به دستور ایشان عمل کرده و تابع ولی فقیه باشیم.

 

وی افزود: ارتباط ما با ولی فقیه یک ارتباط احساسی نیست که بگوییم «ما این آقا را دوست داریم»؛ آن چه مهم است، اطاعت از ولی فقیه است که حجت امام زمان(عج) هستند./820/202/ب

ارسال نظرات