۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۲۷۵
معاون حوزه علمیه مازندران:

 قیام ۱۵ خرداد مقدمه‌ اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به قیام 15 خرداد، این قیام را مقدمه‌ اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این حرکت جهادی در واقع ریشه اصلی و بدنه انقلاب اسلامی را شکل داد.
15 خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در حوزه علمیه ساری برگزار شد با بیان این که افکار و اندیشه امام خمینی(ره) قرآنی بود و بخاطر همین نام و یاد او در ذهن ها باقی ماند، تصریح کرد: با خواب و خاطره نمی شود افکار امام را ترویج کرد و مقام معظم رهبری بزرگترین مفسرّ افکار امام خمینی (ره) هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از امام خمینی(ره) به‌عنوان مظهر لطف و رحمت خداوند در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امام راحل معجزه الهی بود که خداوند برای احیا و نجات دین اسلام و به ذلت کشاندن مستکبران و زورگویان جهان به ما ارزانی داشت و اکنون باید اندیشه‌های ایشان در جامعه به قوت خود پایدار و باقی بماند.‌

 

حجت الاسلام زارع از امام خمینی(ره) به عنوان پایه گذار ولایت فقیه در جامعه نام برد و یادآور شد: نعمت ولایت فقیه، عامل وحدت برای عبور از مشکلات و گردنه های مهم نظام است که باید با حرکت بر این محور، تابع ولایت باشیم تا از مشکلات مختلف در امان بمانیم.

 

وی با بیان این که نهضتی که امام راحل بر مبنای درس‌آموزی از مکتب امام حسین(ع) بنا نهاد هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود، ادامه داد: امام راحل در مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) کربلای دیگری را در قرن بیستم بنا نهاد و پرچم احیای دین را در دست گرفت.

 

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام راحل با الگوپذیری از ائمه بر کفر و نفاق پیروز شد و با ایجاد کربلای دیگری در جهان موجب شد تا ایران اسلامی و انقلاب ما الگوی آزادگان جهان شود و این چنین است که امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب، این نظام اسلامی سرمشق آزادگان جهان برای آزادی‌خواهی است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که ملت بیدار ایران اسلامی تربیت یافته مکتب امام راحل و خاندان اهل‌بیت (ع) هستند، گفت: ملت ایران به دشمن ثابت کرده اجازه نمی‌دهد به اهداف شوم خود برسد.

 

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که شخصیت امام راحل را باید اشخاص معنوی تشریح کنند، تصریح کرد: ملت ایران امام خمینی(ره) را خوب شناختند و به‌همین دلیل به ندای‌شان لبیک گفتند.

 

وی با اشاره به رهاورد نهضت امام خمینی(ره) ادامه داد: امام راحل  توانست با تحول بنیادین بر اساس مدار دین و اصول و ارزش ها  مسأله حیات مجدد اسلام را  در جهان رقم بزند.

 

استاد حوزه علمیه، پیشرفت های شگرف کشور پس از انقلاب را مرهون اندیشه ناب امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تبیین شعار ما می توانیم در نسل جوان موجب پیشرفت های وسیع علمی در حوزه های مختلف از جمله هسته ای شد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، بستر پیشرفت و توسعه را برای همگان فراهم کرد و همه باید قدردان این شخصیت بزرگ بوده و در حفظ ارزش های انقلاب و آرمان‌های امام راحل تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ظلم و ستم طاغوتی را ریشه‌کن کرد و امروز این بیداری اسلامی در جهان نشأت گرفته از فکر و ایده امام راحل و پایه گذاری انقلاب اسلامی ایران است که بر همه ملت واجب است راه این بزرگوار را به درستی ادامه دهند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام 15 خرداد، این قیام را مقدمه‌ اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این حرکت جهادی در واقع ریشه اصلی و بدنه انقلاب اسلامی را شکل داد.

 

وی با بیان این که 15 خرداد نقطه عطف تاریخ مبارزات ایران بود، اظهار داشت: علت قیام امام خمینی(ره) مبارزه با استبداد در هر زمینه و در هر مقیاسی بود.

 

حجت الاسلام زارع، آشنایی مردم با چهره خشن و کریه رژیم پهلوی را از برکات قیام 15 خرداد برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تا قبل از 15 خرداد مردم به رویه ریاگونه رژیم پهلوی خو کرده بودند پس از 15 خرداد رژیم پهلوی با جنایت و خیانت در بین اذهان عمومی مطرح شد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، نزدیکی روحانیت و مردم را از دیگر برکات قیام 15 خرداد خواند و خاطر‌نشان کرد: مردم با مشاهده شهدای روحانیت به اهمیت این قشر در دفاع از اسلام و مبارزه با طاغوت پی‌بردند و به روحانیت نزدیک‌تر شدند.

 

وی، عزم همگانی برای نابودی رژِیم پهلوی را نتیجه قیام 15 خرداد دانست و گفت: جرقه حرکت‌های مردمی و کوچک و بزرگ برای نابودی رژیم پهلوی از 15 خرداد زده شد.

 

حجت الاسلام زارع، ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل برای ملت ایران دانست و با بیان این که جایگاه ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک اصل مهم است، تأکید کرد: تا زمانی که از دستورات مقام معظم رهبری اطاعت کنیم توطئه‌های دشمنان به جایی نخواهد رسید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبعیت از ولایت و رهبری همواره زمینه ساز عزت و عظمت ملت ایران در برهه های مختلف انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز به دنبال اقتدار در عرصه های داخلی و بین المللی هستیم باید گوش به فرمان ولی فقیه زمان باشیم./1317/202/ب

ارسال نظرات