۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۲۸۳
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

گفتمان بی نظیر امام خمینی موجب بیداری در جهان شد

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که گفتمان بی نظیر امام راحل موجب بیداری در جهان شد، گفت: بعد از گذشت 27 سال از رحلت ایشان، اندیشه و مکتب فکری ایشان همچنان منشأ تحول در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شده است.
امام خمینی رحمة الله علیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید رامسر با تسلیت فرا رسیدن ایام سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل برای برافراشتن دین از هیچ کوششی دریغ نکرد تا توانست اسلام را احیا کند و در پرتو انقلاب اسلامی و دین کمک به مردم را وظیفه خود می‌دانست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه امام راحل یک شخصیت روحانی و یک عالم دینی مرجع تقلید بودند، تصریح کرد:خدمتگذاری به دین و اخلاق امام راحل باید برای همه الگو باشد.

 

وی افزود: امام خدمت به مردم و نظام و مستضعفان را وظیفه خود می دانست و سیاسی کاری نکرد و با الفاظ بازی نکرد و روحانیت امروز در انقلاب اسلامی به پیروی از امام خمینی(ره) در دین و احساس رسیدگی به مستضعفین دارد.

 

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که امروز مسؤولان ما باید بذر امید را در جامعه امروز نهادینه کنند، تصریح کرد: کسی حق ندارد مردم را ناامید کند چون شرایط امروز جامعه اسلامی بسیار حساس تر از گذشته است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه امام راحل در برابر قدرت رژیم پهلوی ایستادگی کرد و آن رژیم و نظام و خانواده کمر همت بسته بود برای نابودی دین و امام برای برافراشتن پرچم دین اسلام کوشید، تصریح کرد: درد و غیرت دینی امام راحل باور کردنی نبود و در همه موارد موضع گیری می کردند؛ در عصر قدرت سرمایه داری و مارکسیستی شرق با یک منطق و حربه و فلسفه درصدد نابودی دین بودند که امام قیام و اسلام را احیاء کرد.

 

وی افزود: گفتمان بی نظیر امام راحل موجب بیداری در جهان شد و شخصیت بی نظیر امام راحل از ایشان شخصیتی جهانی برای صدور انقلاب ساخت و بعد از گذشت 27 سال از رحلت ایشان، اندیشه و مکتب فکری ایشان همچنان منشأ تحول در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شده است.

 

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: امام در منظومه فکری و سیره عملی درباره خدمتگزاران نظام و مقام معظم رهبری آینده های زیبا و شفاف بیان داشتند؛ لباس روحانیت یعنی خدمت به دین و متدینین و جامعه و قرآن و اهل بیت است و اگر قدمی برداشته شود باعث افتخار روحانیت اس

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر تبیین آرمان های انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: نسل جوان باید بیشتر با ارزش های انقلابی آشنا شود و با اطاعت پذیری از رهبری و در خط ولایت بودن، موجب اقتدار روزافزون این نظام در جهان شود.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) احیا کننده حیات دینی و معنوی انسان در عصر معاصر است، بیان داشت: امام راحل با احیای دین و آوردن دین به زندگی مردم ایران اسلامی، عزت، عظمت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورد.

 

معاون امور استان های شورای سیاست گذری ائمه جمعه کشور با بیان این که امروز ملت ایران الگوی آزادی خواهان جهان هستند، ادامه داد: آحاد ملت ایران باید در چنین شرایطی با حفظ وحدت، حول اصول و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و در یک کلمه اسلام قرار بگیرند تا مملکت ما از شر دشمنان در امان باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نماز جمعه را مانور اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: دنیا هر هفته تریبون های نماز جمعه کشورمان را رصد می‌کند و این نشان دهنده اثرگذاری این پایگاه عبادی سیاسی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی حضور وحدت آفرین و دشمن شکن مردم در صفوف نماز جمعه را مهم ترین رمز موفقیت مردم در 37 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه سنگر دفاع از اسلام و آرمان ها و ارزش های انقلابی است.

 

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به کارکرد نمازجمعه در دو بعد سیاسی و عبادی اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه باعث تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی می شود و قلوب مؤمنان را به هم نزدیکتر می کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حرکت شتابنده انقلاب اسلامی توقف‌ناپذیر است، مسؤولان و مردم همدلی و همکاری داشته باشند و به وظایف دین خود عمل کنند که امروز شرایط دشواری حکم‌فرماست، نباید کاری کرد که مردم نسبت به اسلام و دین مردد و مأیوس شوند./950/202/ب2

ارسال نظرات