۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۲۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

ترویج فرهنگ قرآنی لازمه تعالی معنوی جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عمل به آموزه های قرآنی نجات‌بخش بشریت از معضلات است، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی لازمه تعالی معنوی جامعه است.
حجت الاسلام عظیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در بازدید از مؤسسه قرآنی فاطمه الزهرا(س) با اشاره به این‌که هر اقدامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی مطلوب و ضروری است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی لازمه تعالی معنوی جامعه است.


وی با بیان این‌که عمل به آموزه های قرآنی نجات‌بخش بشریت از معضلات است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است و بایستی در این زمینه از ظرفیت بالای حوزه های علمیه، هیأت های مذهبی، جلسات خانگی و کرسی های تلاوت نور در مساجد استفاده شود.


حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی جزء استان‌های پیشتاز در عرصه فعالیت‌های قرآنی است، گفت: ارتقای دانش و بینش قرآنی جامعه موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود؛ بنابر این بایستی نهایت تلاش متولیان قرآنی در جهت افزایش دانش و فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رسالت امروز متولیان دینی و فرهنگی تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه است، تصریح کرد: ارتقای شاخص های فرهنگ دینی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع شهری و روستایی از اهداف تاسیس خانه های قرآن است.


وی با اشاره به این‌که ترویج معارف قرآنی بر عهده سازمان یا نهاد خاص نیست، افزود: مؤسسات و خانه های قرآنی زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی استان برای اجرای فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت برنامه ریزی کنند تا شاهد رونق در عرصه های قرآنی و پرورش جوانان و جامعه قرآنی باشیم.


حجت الاسلام عظیمی، استفاده از امکانات و بودجه های تخصیصی شهرداری ها و دهیاری ها برای هزینه در امور قرآنی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: تأسیس مرکز پیش دبستانی در کنار موسسه های قرآنی فرصتی ویژه برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی عامل اصلی مشکلات جوامع اسلامی را دوری و غفلت از معارف قرآنی دانست و گفت: هنر امام راحل این بود که قرآن را از مجالس ترحیم و عروسی به بطن جامعه کشاند و عمل به دستورات آیات الهی موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد./935/202/ب

ارسال نظرات