۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۰۳۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

انقلاب اسلامی موقوفه امام راحل است/ ضرورت انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های ‌آینده

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بود، گفت: در واقع امام راحل بزرگ‌ترین واقف قرن و انقلاب اسلامی نیز مهم‌ترین و با ارزش‌ترین موقوفه است.
حجت الاسلام یعقوبی - آیین بدرقه زائران حرم امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم بدرقه زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) که در فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن چهاردهم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: باید مراسم این ایام با کیفیت و شور و شعور ویژه‌ای با شرکت اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مناسب مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باعث تقویت اسلام و انقلاب شده و از طرف دیگر فرصتی ذی‌قیمتی برای آشنایی بیشتر نسل‌های جدید با آرمان‌ها و ارزش‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آشنایی، تشریح و تبیین ارزش‌ها و اهداف انقلاب و نظام اسلامی برای جوانان و نوجوانان ضروری است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانتی است که به ما تحویل داده شده و ما باید تلاش کنیم آن را به صورت سالم به آیندگان تحویل دهیم از این‌رو انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به نسل‌های جدید بسیار مهم است.

 

وی اضافه کرد: خردادماه و ایام رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) فرصتی برای شناخت شخصیت ویژه و اندیشه‌های تاریخ‌ساز و تابناک بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به ویژه تأثیر مهم این شخصیت بر تغییر مسیر تاریخ ملت و کشور ایران است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی بی‌نظیر و ویژه در جهان بود، اضافه کرد: امام(ره) شخصيتي بود که به عكس ديگر رهبران انقلاب‌ها، چيزي از انقلاب براي خود نخواست و نگرفت زیرا امام راحل تمام وجود خود را وقف انقلاب و خدمت به مردم كرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از انقلاب و نظام هیچ چیز برای خود نخواست چرا که زیرساخت شخصیت وی اخلاص بود، تصریح کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همه وجود خود را وقف انقلاب و اسلام کرد به‌گونه‌ای که می‌توان امام راحل را بزرگ‌ترین واقف قرن نامید.

 

وی با اشاره به اینکه موقوفه امام انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در واقع امام راحل بزرگ‌ترین واقف قرن و انقلاب اسلامی نیز مهم‌ترین و با ارزش‌ترین موقوفه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: به فضل الهی این انقلاب اسلامی به برکت نعمت ولایت فقیه و با بصیرت، هوشیاری و حضور در صحنه مردم تا زمان ظهور مهدی موعود (عج) ماندگار و پایدار خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت حدیثی نبوی، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «ان عند کل بدعة یکون من بعدی یکاد به الایمان ولیا من اهل بیتی موکلا به یذب عنه و ینطق بالهام من الله و یعلن الحق و ینوره و یرد کید الکائدین یعبر عن الضعفاء فاعتبروا یا اولی الابصار و توکلوا علی الله».

 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث می‌فرمایند که پس از او بدعت کنندگان نسبت به احکام و دستورات اسلام بدعت‌های جدیدی آورده و در آن کید و مکر می‌کنند اما بعد سیدى از سادات جلوه کند، او مأمور دفاع و جلوگیرى می‌شود و گفتار او به الهام از خداوند متعال است، حق را روشن می‌سازد، کید و مکر و خدعه را دور کند و از جانب مستضعفین دفاع کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در مجلسی این حدیث در محضر امام خمینی(ره) قرائت شد اما امام راحل فوراً گفتند این انقلاب و نهضت کار من نبود، بلکه کار خدا بود؛ که این موضوع نشان‌دهنده اخلاص کم‌نظیر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اعزام کاروان‌های زائران از این استان به مرقد مطهر امام(ره)، گفت: حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام و انقلاب و خون پاک شهدا است./9314/پ202/ج1

ارسال نظرات