۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۳۰۳۴۶
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

امام خمینی آوای توحید را در سرتا سر جهان طنین‌انداز کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: امام خمینی(ره) با اجرای قوانین الهی و نجات مظلومان از چنگال ستمکاران توانست آوای بلند توحید را در سر تا سر جهان طنین‌انداز کند.
حجت الاسلام زحمت کش- نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حسین زحمتکش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن چهاردهم خرداد، سالگرد رحلت جان‌سوز امام خمینی (ره)، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم راه و روش امام خمینی (ره) را ادامه داده و در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های والای اسلام و انقلاب فعالیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه نگاه امام راحل ضرورت و لزوم حمایت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران از ملت‌های مستضعف و تحت ظلم در دنیا بود، افزود: مبارزه علیه ظلم و زورگویی و ایستادگی در برابر زورمندان و مستکبران شیوه همیشگی امام از ابتدای شروع نهضت تا پایان عمر بود.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اضافه کرد: امام خمینی مبارزات حق‌جویانه خود را از دوران زورگویی و ظلم رضاخان آغاز کرد، هرچند که رضاخان تلاش می‌کرد در دوره زمامداری خود اسلام و روحانیت را از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور خارج کرده و آن‌ها را به انزوا بکشاند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان تجسم عملی اسلام و آموزه‌های الهی، هدف و پایه نهضت خود را دفاع از ملت‌های ستمدیده جهان اعلام کرده و از این طریق راه را برای مبارزه و ایستادگی مجاهدان در مقابل روند ناجوانمردانه و زورگویانه حاکم در سرتاسر جهان هموار کرد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش گفت: منطق اسلامی امام این بود که اگر دشمن بر مسلمانان و بلاد و سرحدات آن‌ها هجوم آورد، دفاع از آن‌ها بر جمیع مسلمانان به هر وسیله‌ای که امکان داشته باشد از بذل جان و مال واجب است.

 

وی تصریح کرد: درواقع امام خمینی (ره) همانند مولا و مقتدای خود، امام علی (ع) توانست با اجرای قوانین الهی و نجات مظلومان از چنگال ستم‌کاران، صدای مظلومان و ستمدیدگان را به همه عالم رسانده و ظالمان و زورگویان را رسوا کند.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش افزود: امام خمینی (ره) با اجرای قوانین الهی و نجات ستمدیدگان از زیر یوغ ظالمان و ستمکاران آوای بلند توحید را در سرتاسر جهان طنین‌انداز کرد و ملت‌های رنج‌کشیده را به سوی آزادی و آزادگی فراخواند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم که با قیام خونین پانزدهم خرداد سال 42 آغاز شد و سپس با اوج‌گیری زمینه فروپاشی رژیم منحوس پهلوی را فراهم کرد، رهبری بی‌نظیر امام خمینی (ره)، نقش ولایت فقیه و رویکرد اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه اندیشه‌ها و افکار امام راحل تماماً از متن قرآن و تعالیم رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) برخاسته بود، اضافه کرد: اکنون هم لازم است این اندیشه‌ها و رفتارها در عمل رهروان و مدعیان پیروی از راه امام (ره) جاری و ساری باشد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه وحدت امت و جامعه اسلامی، پیروی از ولایت فقیه، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و خدمت خالصانه به مردم برخی از ویژگی‌های بارز امام راحل بود، افزود: امروز نیز همه به ویژه مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی باید تلاش کنند در رفتار و گفتار رهرو واقعی راه امام خمینی (ره) بوده و تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و رفع مشکلات و نواقص موجود به کار گیرند./9314/302/ب2

ارسال نظرات