۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۳۰۳۸۵
وزیر دادگستری:

کوچک شمردن نقاط قوت ایران از اهداف دشمن است/ بحث نظامی و موشکی ایران با سرعت در حال پیشرفت است

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت زیادی دارد که نباید آن ها را نادیده گرفت و نادیده گرفتن آن ها، از اهداف دشمن است؛ این کشور با وجود شدیدترین تحریم های فلج کننده نه تنها فلج نشد، بلکه از نظر اقتصادی یک رتبه هم بالاتر رفت؛ از سوی دیگر در سه سال گذشته قدرت موشکی ایران بیش از دو برابر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان با تأکید بر دنیا شناسی مبلغان بیان داشت: مهمترین مسأله برای مبلغان، مخاطب شناسی است که بدانند در چه زمانی و برای چه کسانی صحبت می کنند.

 

وزیر دادگستری با اشاره به تحولات منطقه و جهان گفت: امروزه مرزهای دنیا فروریخته و در کمتر از لحظه ای تمامی اتفاقات در سراسر دنیا مخابره می شود؛ خانه ها و خانواده های ما از چندین لحاظ در تهدید هستند.

 

وی ادامه داد: شرایط دنیا بسیار نگران گننده و رنج آور است؛ در هر گوشه دنیا بسیاری از فجایع، جنایات و ناهنجاری ها در حال رخ دادن است؛ امروزه نزدیک به 1 میلیارد و 800 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند و 800 میلیون نفر مشکل تغذیه دارند، یعنی از خط فقر هم پایین تر هستند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: جنگ، درگیری و ترورها از مسائل خطرناک دنیای امروز است که معضلاتی مثل آوارگی، مهاجرت و بی خانمانی ر ابه دنبال داشته است؛ مصرف الکل و مواد مخدر از دغدغه های جدی دنیا بوده و میزان جرم و جنایت روزانه در حال افزایش است.

 

وی بیان داشت: نابرابری سیاسی با تحمیل یک سلطه ظالمانه بر جهان سیطره یافته است؛ متأسفانه کسی هم جرأت و توان برهم زدن این نابرابری را ندارد؛ هفته گذشته رییس جمهور آمریکا به کشوری که خودشان در آن بمب اتم انداخته و میلیون ها نفر آدم را در یک لحظه کشته بودند، رفته بود و حتی اظهار به عذرخواهی هم نکرد.

 

وزیر دادگستری ابراز کرد: ضعیف نمایی و جبر تحمیلی امروزه در جهان حاکم شده است؛ رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام خمینی(ره) راه ایشان را همچنان ادامه داده و می دهد و به درستی روشنگری می کند؛ قبول داریم که مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد و کلان این اتفاقات در نظر رهبر معظم انقلاب است، لذا کسی فکر نکند که ایشان از این مشکلات بی خبر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر انتخابات هایی در کشور ایران با آرامش کامل برگزار شد و با کمترین حاشیه ها هر دو مجلس جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرده اند؛ این قدرت سیاسی یک کشور را نشان می دهد؛ این اقتدار در حد بین المللی نیز نمایان است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: اگر چه در منطقه ما، رژیم غاصب اسرائیل و یک دست نشانده مفلوک بدبخت مثل عربستان وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران همچنان پابرجاست و نفوذ خود را منطقه حفظ کرده است؛ در عین حال جریان هایی علیه مقاومت راه افتاده اند تا این مقاومت را از حرکت بازدارند.

 

وی تأکید کرد: ایران نه تنها در عراق بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه نقش مهمی ایفا می کند؛ امروزه از نظر فرهنگی قدرت بالایی در منطقه و جهان پیدا کرده ایم و برای همین جریان های وهابیت و سلفی را راه انداختند، چون توانایی مقابله با فرهنگ اسلامی را نداشتند.

 

وزیر دادگستری با بیان این که حوزه های علمیه چشمه های جوشان این فرهنگ است، اظهار داشت: نقاط قوت حوزه علمیه را هیچ کس فراموش نمی کند و دشمنان جمهوری اسلامی ایران به اهمیت حوزه های علمیه اذعان کرده اند؛ حوزه های علمیه فرهنگ شیعی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج می کند.

 

وی به پیشرفت های علمی ایران با وجود شدیدترین تحریم ها علیه این کشور اشاره کرد و گفت: ایران جزء پنجمین کشور در جهان است که سرعت علمی بالایی دارد؛ رتبه علمی ایران در جهان پانزدهم است و برخی دانشگاه های ایران به عنوان دانشگاه مرجع معرفی شده اند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: بحث موشکی و نظامی ایران نیز به سرعت در حال پیشرفت است؛ وزیر دفاع اظهار می کرد که در سه سال گذشته توان موشکی جمهوری اسلامی بیش از دو برابر شده است و این ها علی رغم تبلیغات و تحریم هایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران می شود.

 

وی با تأکید بر وجود فضای امن در کشور ایران افزود: بیش از ده ها کشور و به ویژه کشورهای آمریکایی به سراغ ایران آمده اند تا فضای امنیتی در کشور ایران را مشاهده و آموزش ببینند تا در کشورهای خود بتوانند این امنیت را داشته باشند؛ این اقتدار امنیتی که به لطف خدا ایجاد شده است واقعا قابل ستایش است.

 

وزیر دادگستری بیان داشت: تورم و گرانی از مسائل اقتصادی است که مردم را تحت فشار قرار داده است اما با این اوضاع ایران یک کشور توانمند اقتصادی است، چرا که با فشارهایی که بر ایران وارد شده است، همچنان پابرجاست؛ آمریکایی های اذعان می کردند که شدیدترین تحریم های فلج کننده تاریخی را علیه ایران به کار گرفته اند.

 

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پی تحریم هایی که پیوسته از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز شده است، با مشکلات غیر قابل حل رو به رو نشده است که این همان نکته اساسی است که همه جهانیان را متحیر کرده است؛ در همین 8 سالی که تحریم ها به اوج رسیده بود، قدرت اقتصادی ایران یک رتبه بالا آمده است یعنی نه تنها فلج نشده ایم بلکه توانسته ایم یک رتبه هم بالا برویم.

 

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: چرخه پیشرفت کشور با قدرت در حال حرکت است و اقتصاد ایران پابرجا و مولد است؛ دغدغه رهبر معظم انقلاب یک دغدغه جدی است و باید مراقب باشیم که کالاهای مصرفی و لوکس وارد نکنیم و بیشتر به صادرات بپردازیم.

 

وی ابراز کرد: آسیب های اجتماعی و مواد مخدر یک مشکل اساسی است که از پیش از انقلاب، گریبان‏گیر جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ نصف زندانی های کشور به خاطر مواد مخدر هستند و نصف دیگر هم به نحوی به مواد مخدر ربط دارند.

 

وزیر دادگستری اعلام کرد: سال گذشته 6 درصد ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش پیدا کرده است؛ قاچاق نیز به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است؛ هزینه برآورده شده از قاچاق در دو سال گذشته حدود 25 میلیارد تومان بود که در سال 1394 به 15 میلیارد و 600 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ما در برجام امتیاز گرفته ایم به این معنی نیست که آن ها این امتیازها را به ما دادند، بلکه این امتیازها به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران کسب شده است؛ این نقاط قوت نباید از چشم ما پنهان باشد و آنچه در جمهوری اسلامی ایران است، نباید کم دیده شود که این از اهداف دشمن است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان ابراز کرد: تبلیغ و دعوت، ارزشمندترین کار طلاب و مبلغان است که باید مورد توجه دولت نیز قرار بگیرد و امیدواریم که خداوند متعال نعماتش را بر کشور و مردم ما مرحمت بفرماید./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات