۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۵۲۰
آيت الله نمازي:

انتخاب آيت الله خامنه اي به رهبری انقلاب معجزه اي الهی بود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: از زمان بستري امام در بيمارستان و انعكاس خبر معالجه امام از رسانه ملي، دشمنان انقلاب و ملت ايران جشن گرفتند و راديوهاي بيگانه اينگونه تحليل كردند پايان عمر امام و انقلاب اسلامي است و هيچكس در ايران نيست كه بتواند جايگزين امام باشد و بتواند انقلاب اسلامي و ايران را اداره كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با تسليت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) به امت اسلامي ايران، گفت: يكي از موضوعاتي كه در حوزه هاي علميه و دانشگاه بايد مورد توجه و تعليم و تحليل و تفسير قرار بگيرد، ارزيابي ابعاد مختلف شخصيت امام خمیني(ره) است.

 

وي با اشاره به اينكه شخصيت امام راحل آنچنان كه هست هنوز براي ما روشن نشده است، گفت: امام در ميان ما بود و روي زمين زندگي مي‌كرد، اما مردي عرشي و آسماني بود كه ما نتوانستيم به طوركامل امام را بشناسيم، شناخت و معرفتي كه ما نسبت به امام داريم، يك معرفت و شناخت ناقص و اجمالي است.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان يادآور شد: مراجع بزرگ نجف در سال 42 درس ها را تعطيل و تحصن كردند و در يكي از تجمعات مردمي، آيت الله اميني صاحب كتاب شريف الغدير در تعبيري از امام خميني(ره) به عنوان ذخيره خدا نام برد.

 

آيت الله نمازي گفت: امام خميني(ره) ذخيره خدا بود و خداوند او را در آستين خود خودش  براي دوران خلأ مرجعيت شيعه تربيت كرد، چرا كه همه نگران بعد از دوران مرجعيت آيت الله برجرودي بودند كه بعد از ايشان چه كسي خواهد توانست خلأ مرجعيت شيعه را پركند، بنابراين خداوند امام خميني(ره) را در آستين خودش پرورش داد تا او را بعد از آيت الله بروجردي آشكار كند.

 

وي با اشاره به اين كه خداوند مي فرمايد، ما هر شخصيت و امام و نايب امامي را كه از روي زمين برداريم، مانند او يا شبيه او يا بهتر از او را عرضه مي كنيم، گفت: امام خميني(ره) ذخيره الله و مرد صالح و مخلص خدا بود كه در دوران مبارزه و زماني كه ماموران شاه او را دستگيركردند و در زندان و تبعيدها، حتي يك لحظه در وجودش خوف و ترس از دشمن به وجود نيامد.

 

به گفته وي، امام هيچ موقع براي رسيدن به منصب مرجعيت قدمي برنداشت و از هر كاري و هرحركتي كه بوي تبليغاتي داشت، از آن پرهيز مي كرد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان، يادآور شد: ملت ايران در زمان شاه افسرده و خائف بود و جرات قيام نداشت اما با دميده شدن يك درصد از روح بزرگ خدا دركالبد افسرده ملت ايران منجر به قيام سراسري در كشور شد و هزاران جوان شتابان به سمت و سوي جبهه و دفاع از اسلام رفتند و همين روح به ملت ايران، افغانستان، فلسطين، لبنان، پاكستان، مسلمانان كشور جهان و حتي به مردم غير مسلمان كشورهايي جان داد كه اين امر بيانگر اين است كه روح الله نام آسماني بوده است.

 

آيت الله نمازي گفت: خداوند امام خميني(ره) را در آستين خودش براي يك انقلاب بزرگ پرورش داده بود و در مقدمه و آستانه انقلاب امام زمان(عج) يك نظام و رژيم 2500 ساله شاهنشاهي را در ايران منقرض كرد و به جاي آن نظام توحيدي و اسلامي را بر مبناي كتاب و سنت تأسيس كرد و همه معادلات جهاني را برهم زد و اين كاري را كه خداوند به دست روح الله انجام داد يك معجزه تاريخي در تاريخ توحيد بود.

 

به گفته وي، امام رسالت و تكليف خود را انجام داد و نعمت بزرگ حكومت جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي را خداوند به بركت امام و شهدا نصيب ملت ايران كرد و تكليف ما بازماندگان امام نيزحفاظت و پاسداري و نگهداري از انقلاب اسلامي است.

 

انتخاب ايت الله خامنه اي به عنوان رهبر ايران تحقق معجزه اي ديگر است

آيت الله نمازي در ادامه از 14 خرداد به عنوان روز تحقق معجره  اي ديگر نام برد و افزود: از زمان بستري امام در بيمارستان و انعكاس خبر معالجه امام از رسانه ملي، دشمنان انقلاب و ملت ايران جشن گرفتند و راديوهاي بيگانه اينگونه تحليل كردند پايان عمر امام و انقلاب اسلامي است و هيچكس در ايران نيست كه بتواند جايگزين امام باشد و بتواند انقلاب اسلامي و ايران را اداره كند.

 

وي با اشاره به نگراني هايي كه براي جايگزيني امام وجود داشت، گفت: با تشكيل مجلس خبرگان در آن دوره و مباحث زيادي كه مطرح شد در نهايت خداوند افكار نمايندگان خبرگان را به سمت و سوي رهبر معظم انقلاب آيت الله خامنه اي معطوف كرد و انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر ايران نيز معجزه اي بزرگي بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآورشد: رهبر معظم انقلاب بعد از انتخاب از سوي نمايندگان خبرگان، تواضع كردند اما خداوند او را ياري كرد و پشتيباني كرد و در طي 27 سال گذشته دوران رهبري ايشان كشور با طوفانها، حوادث و بحران هاي داخلي و منطقه اي و بين المللي روبرو بود اما سكان دار سفينه انقلاب با تكيه و توكل برخدا و كمك امام زمان سفينه  انقلاب را به بهترين شكل رهبري و هدايت كرد.

 

آيت الله نمازي گفت: جمهوري اسلامي ايران با هدايت و رهبري آيت الله خامنه اي و ملت بزرگوار ايران در عاليترين و مرتفع ترين نقطه جهاني قرار گرفته است و امروز ملت ايران با رهبري، رهبر معظم  انقلاب، آسايش و آسودگي و خواب راحت را از مستكبرين گرفته است.

 

15 خرداد به عنوان نقطه عطفي در نهضت و انقلاب ملت ايران است

آيت الله نمازي در ادامه از 15 خرداد به عنوان نقطه عطفي در نهضت و انقلاب ملت ايران نام برد و افزود: شاه به نصيحت هاي امام توجهي نكرد و در نتيجه با فشارهاي جهاني و بين المللي و منطقه اي و كشوري مجبور شد تا كشور را در آخرين لحظات ترك كند و امام خميني(ره) در اوج عظمت و قدرت به آغوش ملت ايران برگردد.

 

وي افزود: مصيبت 15 خرداد به اندازه اي سنگين بود كه امام فرمود، من براي هميشه روز15 خرداد را عزاي عمومي اعلام مي كنم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به آغاز فعاليت مجلس دهم شوراي اسلامي با پيام مهم رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين پيام رهنمودهاي خود را به نمايندگان اعلام و ابلاغ فرمود و گفت، وظيفه انقلابي و قانوني شما نمايندگان آن است كه مجلس را سنگري استوار در برابر ترفند و افزون خواهي گستاخانه استكبار و نقطه اتكاي درخشان مردم مومن و انقلابي بسازيد.

 

وي افزود: معظم له در ادامه پيام خود به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي فرمايد،  اقتدار كشور به هوشمندي و عزم راسخ و در دست داشتن ابتكار عمل از سوي همه مسوؤلان نياز دارد و نمايندگان را به توكل و حسن ظن به وعده هاي خداوند قادر و استقامت در صراط مستقيم الهي توصيه مي كنم و از سرگرم شدن به زائده هاي جناحي و قالب ساختن انگيزه هاي شخصي بر مصالح عمومي بر حذر مي دارم.

 

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به خودداري عربستان از پذيرش حجاج گفت: همانگونه که در صدر اسلام ابوجهل‌ها، ابوسفيان‌ها، بنی‌اميه‌ها و کفار قريش از ورود پيامبراكرم(ص) و مسلمانان به مکه جلوگيری کردند، امروز نيز رژيم آل سعود، ملت ايران را از زيارت خانه خدا محروم مي‌كند.

 

روزه سرمايه و تحصيل تقوا است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، از روزه به عنوان  سرمايه و تحصيل تقوا نام برد و افزود:  بايد آماده باشيد تا پاك و پاكيزه به ميهماني خدا در شهرالله رمضان برويم چرا كه رمضان ماه خدا است و خداوند به ملت ايران روزه در ماه رمضان را واجب كرده است.

 

وي افزود: همانگونه كه روزه گرفتن براي افراد سالم واجب است،  براي افراد بيمار و زنان و مردان سالمند كه توانايي روزه گرفتن ندارند واجب نيست و نبايد به دليل تعصبات ديني اقدام به روزه داري كنند.        

 

افتتاح فرودگاه كاشان گامي بزرگ براي توسعه و مقدمه اي براي پيشرفت بيشتركاشان است

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه روزگذشته بعد از سال ها تلاش و پيگيري و جديت و هماهنگي با مسؤولان عالي كشور فرودگان كاشان افتتاح شد، گفت: يكي از شهرهايي كه اعزام زائر به مشهد و عتبات عاليات نسبت به سايراستان ها دارد شهرستان كاشان است كه بيشترين اعزام زائر براي مشهد و عتبات عاليات دركاشان است.

 

وي افزود: مسافريني كه قصد دارند از كاشان با هواپيما به مشهد و يا عتبات عاليات مسافرت كنند ناگزير به پيمودن مسافت حدود 300 كيلومتر تا فرودگاه تهران بودند، اما با تلاش هاي چندين ساله، روز گذشته فرودگاه كاشان افتتاح شد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان با تبريك افتتاح فرودگاه كاشان از افتتاح اين فرودگاه به عنوان گامي بزرگ براي توسعه و مقدمه اي براي پيشرفت بيشتركاشان است.

 

آيت الله نمازي با تقدير از مسؤولاني در براي افتتاح فرودگاه كاشان تلاش كردند به ويژه شهردار، شوراي شهر، فرمانداري و مسؤلان استاني و كشور تقدير كرد و توصيه كرد براي توسعه بيشتر فرودگاه همكاري و پشتيباني بيشتري داشته باشند. /1307/پ201/ج1

ارسال نظرات