۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۰۵۲۲
امام جمعه خوی:

نمایندگان، مجلس را سنگری استوار علیه استکبار بسازند

امام جمعه خوی گفت: حضرت امام خمینی (ره) یک سیاستمدار قوی با دید نافذ معنوی بود و رسالت فقها در عصر غیبت را همانند رسالت پیامبر و ائمه می دانست.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به اظهار دوست و دشمن رهبر کبیر انقلاب اسلامی احیاگر قرن حاضر هستند که تحولات عظیمی را در جهان به وجود آوردند که این تحولات برخواسته از ویژگی های آن بزرگوار است.


وی حضرت امام خمینی (ره) را فقیه زمان شناس، برخوردار از شم قوی جامعه شناسی، عارف معتقد به فعالیت های اجتماعی، دارای غیرت دینی، شجاعت و شهامت خدادادی خواند و افزود: امام راحل مشکلات اصلی مسلمانان را با تمامی وجود لمس کرده بود و نقاط ضعف و قوت دانشمندان و سیاستمداران را می شناخت، به اهداف و آرمانهای خود ایمان کامل داشت، یک سیاستمدار قوی با دید نافذ معنوی بود و رسالت فقها در عصر غیبت را همانند رسالت پیامبر و ائمه می دانست.

 
قیام 15 خرداد ملی گرایان و کمونیست های ایران را منزوی کرد


مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت: قبل از این قیام، رهبری مبارزات به عهده ملی گرایان جبهه ملی و کمونیست ها در قالب حزب توده بود اما قیام روحانیت و رهبر کبیر انقلاب در 15 خرداد عملا هر دو جریان را منزوی ساخت.


وی گفت: چون ملی گرایان و کمونیست ها قصد براندازی رژیم شاه را نداشتند، از پشتوانه مردمی برخوردار نبودند، تفکرات سکولاریستی داشتند، در افکار عمومی متهم به وابستگی بودند، اصلاحات ارضی شاه و آمریکا آنان را خلع سلاح کرد ،در نهایت اگر در صحنه می ماندند ناچار بودند از امام و روحانیت پیروی کنند.
 
نمایندگان ، مجلس را سنگری استوار علیه استکبار بسازند


مسؤول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس دهم اظهار داشت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، سوگند نمایندگان شرعی و الزام آور است،وظیفه انقلابی و قانونی نمایندگان آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر افزون خواهی استکـبار بـسازنـد،برای تحقق اقتصاد مقاومتی و گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی تلاش کنند و از سرگرم شدن به زایده های جناحی و غالب ساختن انگیزه های شخصی بر مصالح عمومی برحذر باشند.
 


حجت الاسلام والمسلمین شکوری با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان آذربایجان غربی اظهار داشت: علی رغه وعده قطعی وزیر محترم بهداشت و درمان مبنی بر اختصاص بودجه 60 میلیارد تومانی جهت تکمیل ساختمان بیمارستان آیت ا... خویی و نجات مردم مظلوم و ستم دیده خوی از دو بیمارستان کلنگی 90 ساله متاسفانه معلوم شد که هیچ بودجه ای در این زمینه اختصاص داده نشده است و این موضوع نه تنها موجب ناراحتی و عصبانیت مردم شد حتی خود وزیر بهداشت نیز ناراحت و شوکه شدند.


 تقوا عامل رفع گرفتاری ها و گشایش روزی است


حجت الاسلام والمسلمین شکوری در ادامه خطبه ها با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: رسولخدا(ص) می فرماید من از کتاب خدا آیه ای را می شناسم که اگر جمیع مردم آن را فرا گیرند، همه را کفایت می کند عرض کردند: ای رسول خدا آن کدام آیه است؟ پس فرمود: هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند متعال برای او راه بیرون شدن از سختی ها و گرفتاری ها را قرار دهـد و از جـایـی که گـمان نبـرد به او روزی رسـانـد.
 
خطیب جمعه خوی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جایگاه ماه میهمانی خدا گفت: امام باقر(ع) می فرماید اسلام بر 5 پایه برپا داشتن نماز،پرداختن زکات،حج خانه خدا،گرفتن روزه ماه رمضان و ولایت اهـل بیـت(ع) بنا شده است.


وی با اشاره به فلسفه وجوب روزه با نقل روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت آن بزرگوار می فرماید:خداوند بندگان مومن خویش را نگه داری کرده بوسیله نمازها ،زکات ها و تلاش بـرای روزه گرفتن در روزهای واجـب شـده تا اعضایشان آرامش یابد چشمانشان خشوع پیدا بکند و جانهایشان رام گردد و دلهایشان متواضع شود و غرور از آنان زدوده شود.//303/ب/936

 

ارسال نظرات