۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۵۷۸
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق:

انديشه‌هاي امام و رهبر انقلاب نجات بخش مستعضفان جهان است

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، انديشه هاي امام امت و مقام معظم رهبري را نوري الهي، نجات بخش و راهگشاي مستعضفان جهان دانست و گفت: بيداري ملت‌ها ثمره انديشه هاي اين دو بزرگوار است.
نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق  در مراسم با شكوه سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به آيه "يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" ‘گفت: استكبار جهاني تلاش كرد امام خميني (رض) به عنوان نور خدايي نتابد اما اراده خدا بر آن بود كه اين درخشش عالمگير شود و با نور امام مستضعفين و آزادگان جهان به خودباوري برسند و عزت مسلمانان و نجات جهانيان و مستضعفان صورت پذيرد.

 

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در خصوص بعد معنوي حضرت امام نيز با ذكر خاطره اي از معلم شهيد مرتضي مطهري، گفت: شهيد مطهري در بازگشت از ديدار با امام در پاريس گفت كه امام خميني (ره) را داراي "آمن بسبيله"، "آمن بهدفه" و "آمن بقوله" ، "آمن بربه" يافتم، ايشان به خدا، راه ، هدف و گفتار خويش كه برگرفته از اسلام است، ايمان كامل دارد و يك لحظه هم در راه و هدف خدايي خود ترديد ندارد.

 

وی در بخش ديگري از سخنانش به بعد معنوي و شخصيتي حضرت امام خميني (ره) از منظر مقام معظم رهبري پرداخت و گفت: اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريكايي، اعتماد به وعده‌ي الهي و بي‌اعتمادي به قدرتهاي مستكبر و زورگوي جهاني، اعتقاد به اراده و نيروي مردم از جمله ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني بود.

 

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، حمايت از محرومان و مستضعفان، مخالفت با خوي كاخ‌نشيني، مخالفت با جبهه‌ي قلدران بين المللي و مستكبران، اعتقاد به استقلال ملي و رد سلطه پذيري و تكيه بر وحدت ملي را نيز از ديگر ابعاد شخصيتي آن عالم بزرگ، توصيف كرد.

 

وي در ادامه با اشاره به اينكه امام خير و بركات فراواني براي بشريت به ارمغان آورد، گفت: اكنون پس از گذشت 27 سال از ارتحال ملكوتي امام، نام ايشان همچنان زنده است و در سرتاسر جهان شاهد انعكاس انديشه هاي امام و برگزاري مراسم هاي بزرگداشت براي آن مرد بزرگ، هستيم.

 

وي مقام معظم رهبري را ادامه دهنه راه امام خميني(ره) خواند و افزود: امروز عزت، اقتدار و امنيت و پيشرفت هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران مرهون رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري است.

 

ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا نيز در اين مراسم طي سخناني دو اقدام اساسي امام خميني (ره) را برشمرد و گفت : امام پس از سالها تلاش علمي، ديني، فقهي و عرفاني وارد جهاد در راه خدا شد و با سرنگوني رژيم ۲۵۰۰ ساله ستم شاهي، حكومت ديني مردمي بر اساس كتاب و سنت را پايه ريزي كرد و قدرت اسلام را در اداره كشور به نمايش گذاشت.

 

حسينيان استكبار ستيزي و مقابله با سلطه مستكبران بر ثروت هاي ملل تحت ظلم و نمايان كردن چهره آمريكا به جهانيان به عنوان شيطان بزرك را از ديگر بركات وجود امام خميني (ره) دانست و گفت: آيت الله خامنه اي با ادامه راه امام خميني (ره) هدايت و رهبري امت اسلامي را بر عهده گرفتند و اكنون با رهبري خردمندانه ايشان شاهد عزت و اقتدار و پيشرفت ايران اسلامي در همه زمينه ها هستيم.

 

گفتنی است در مراسم گراميداشت سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در كنسولگري كشورمان در كربلا شماري از نمايندگان مجلس عراق، نمايندگان عتبات مقدسه، علما و روحانيون برجسته از جمله آيت الله قزويني، نمايندگان استانداران و روساي شوراهاي شهركربلا، بابل و ديوانيه، اساتيد دانشگاهها، مسوولان گروههاي جهادي و حركات سياسي، فرهنگي واجتماعي كربلا، فرماندهان نظامي و تعداد زيادي از دوست داران امام خميني (ره) حضور داشتند./1330/د101/س

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات