۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۵۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسافران شئون ماه رمضان را رعایت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان از سوی مسافران تابستانی و افرادی که به دلیل شرعی نمی‌توانند روزه بگیرند، گفت: این افراد نباید در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری کنند، از این‌ رو لازم است در پارک‌ها و بوستان‌ها اماکنی به منظور غذا خوردن مسافران تعیین شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هرچه به روزهای پایانی ماه شعبان نزدیک‌تر می‌شویم باید خود را بیشتر برای ورود به ماه رمضان و موعد برکت و رحمت ویژه خداوند مهیا کنیم.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مهم‌ترین و باارزش‌ترین ماه سال بوده و باید از فرصت معنوی این ماه استفاده حداکثری را کرد، افزود: در این ماه درهای رحمت و مغفرت الهی بیش از سایر ایام گشوده شده و انسان به عنوان میهمان ویژه بر سر سفره لطف و رحمت خداوند می‌نشیند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت حدیثی از رسول گرامی اسلام، اضافه کرد: بر اساس فرموده حضرت محمد (ص) شرط ورود به ماه مبارك رمضان نيت صادق و قلب پاك بوده و آنچه در بازار عمل خريدار دارد، نيت صادق و قلب پاك است.

 

وی با بيان اينكه نبايد تنها به طول سجده و عبادت نگاه نكرد، گفت: بايد صداقت، اخلاص و امانت‌داری را مورد توجه قرار داد و ماه رمضان هم تنها ماه روزه گرفتن و نماز خواندن نيست بلكه بايد براي مهماني در اين ماه قلب و نيت هم پاك و صادق داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر آماده‌سازی روح فردی و فضای اجتماعی برای ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید همه مؤمنان در کنار آماده‌سازی معنوی خود برای ورود به ماه رحمت، به آماده‌سازی محیط پیرامونی خود هم بپردازند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه همان‌گونه که خانه‌های دل خود را با رنگ و بوی عبادت و دعا جلا می‌دهیم لازم است مساجد و اماکن مذهبی خویش را نیز برای پذیرایی از میهمانان این ماه مبارک آماده کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در این راستا باید متولیان و خادمان مساجد به همراه جوانان و افراد مسجدی اقدام به نظافت و پاکیزه کردن این اماکن مقدس برای ورود به ماه رمضان کرده و همان‌طور که برای ورود به این ماه قلب خود را جلا می‌دهند به مساجد که خانه‌های خدا هستند جلا، طراوت و شادابی دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید مسافران تابستانی و افرادی که به دلیل شرعی نمی‌توانند روزه بگیرند از روزه‌خواری در ملأ عام خودداری کنند.

 

وی تصریح کرد: در این راستا می‌بایست نیروی انتظامی و مسؤولان شهرداری تدابیری اندیشیده و اماکنی را در پارک‌ها و بوستان‌ها برای خوردن و آشامیدن از سوی مسافران و کسانی که عذر شرعی دارند، در نظر بگیرند نه آنکه مسافران در ماه رمضان در پارک‌ها اقدام به پهن کردن سفره کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با اشاره به اینکه ماه رمضان بسترهای ویژه‌ای برای ارتقای بعد معنوی مردم دارد، افزود: باید از فرصت تبلیغی و عبادی این ماه برای ارتقای فرهنگ نیکوکاری، احیای بیش از پیش زکات، احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و کمک به بازسازی عتبات عالیات استفاده شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات